מכריזים מלחמה

הח"כים חתמו: נחרים 'יועצים חרדים' שיעבדו עם הממשלה

חרם על היועצים החרדים שיעזו לעבוד עם הממשלה, כך מבטיחים 17 הח"כים החרדים שחתמו על ההצעה, שנחשפה ב'כיכר ונועדה להציג מאבק בלתי מתפשר; ומי סירב לחתום על החרם? (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
דרעי, גפני וליצמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה אדוק, שנועד להבהיר לנפתלי בנט, יאיר לפיד ושריהם: נהיה אופוזיציה לוחמת ובלתי מתפשרת.

אחרי ההצהרות התקיפות, גם בישיבת ראשי ש"ס ויהדות התורה וגם בישיבת ראשי האופוזיציה יממה לאחר השבעת הממשלה ה-36, הח"כים החרדים מתרגמים את האיומים למכתב ברור, שאולי יתריע יועצים חרדים שלא לעבוד עם הממשלה הנכנסת.

בעוד כלל חברי הכנסת, מש"ס, מאגודת ישראל ומדגל התורה חתמו על המכתב - חבר-הכנסת מאיר פרוש, סירב לעשות זאת ולא צירף את חתימתו.

"לאור הקמת הממשלה שחרטה על דגלה את רמיסת התורה וערכי היהדות, אנו החתומים מטה, חברי סיעות ש"ס ויהדות התורה, מתחייבים בזאת: לעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא עבור שולחינו - גדולי התורה ומאורי הדור וציבור המצביעים הנאמן לה' ותורתו. נפעל כמיטב יכולתנו וכוחנו למלא שליחותנו מספסלי האופוזיציה", מבטיחים הח"כים.

בשלב זה נערכת הפנייה ליועצים החרדים: "לא נשתף כל פעולה, בין במישרין ובין בעקיפין, עם כל יועץ חרדי שיעבוד עם משרדי ושרי הממשלה לטיפול בחברה החרדית, תוך ניסיון לתקוע טריז בחומת המאבק המשותף.

"לא נאפשר למקטרגים לסכסך ולהפריד בינינו באחיזת עיניים, תירוצים והסברים שונים, כביכול מטרתם היא דאגה לציבור יראי השם. נלחם יחד בכל האמצעים החוקים והפרלמנטריים העומדים לרשותנו למנוע מהממשלה להשלים את ימיה ולבצע את מטרותיה הנלוזות".

המכתב החתום (כאן חדשות)

ההצעה לפרסום המכתב הזה עלתה בישיבת המפלגות החרדיות שבוע טרום הקמת הממשלה, ופורסמה כאן ב'כיכר השבת' לראשונה, כאשר אחד מחברי הכנסת הגדיר אותה כ"מטרה להראות לאותם היועצים כמה הנתק גדול".

סגן שרת התחבורה היוצא, אורי מקלב, אמר בישיבה: "אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה נגד הממשלה האימתנית הזו, לא יכול להיות שבתוכנו יפוררו את האחדות הזו. אסור לנו לאפשר ליועצים ויחצ"נים למיניהם ל'קרר את האמבטיה', שלא נראה 'ביקורים' ומפגשים למיניהם במוסדות שלנו. זה יהיה המבחן שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר