הזיה בבית המשפט

המחבל שרוצץ את ראש החייל עמית בן יגאל ביקש לפתוח את קברו

נזמי אבו בכר, שהואשם כי השליך את הבלוק על ראשו של עמית בן יגאל הי"ד, וגרם למותו, טוען כי בדיקת הקסדה של החייל, שנקברה עמו, ספוגה בדמו - עשויה להוביל לזיכויו (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החייל והמחבל (צילום משפחתי / Flash90)

בדיון שנערך בבית המשפט הצבאי, הופתעה משפחתו של החייל עמית בן יגאל הי"ד לגלות, כי הפלסטיני המואשם ברציחתו של בנם, מבקש לפתוח את קברו, בטענה כי הדבר עשוי לנקות אותו מאשמה.

סנגוריו של נזמי אבו בכר בן ה-49, תושב הכפר יעבד בשומרון, הציגו לאורך כל הדרך את עמדתם כי לא הבלוק שהשליך הוא שרוצץ את גולגלתו של החייל, בעת פעילות מבצעית לפני שנה.

טענת המחבל גורסת כי "יכול להיות שמות המנוח נגרמה מאבן שנזרקה על ידי אדם אחר", וכן כי "מומחים לענין קבעו כי הפגיעה לא יכולה היתה להיגרם רק מחפץ אחד".

ברוך בן יגאל בוכה, על קבר בנו. ארכיון (ללא קרדיט)

כתב גל"צ שחר גליק חשף, כי אתמול בבית המשפט הסביר עורך דינו של אבו בכר: "הקסדה חשובה ומהותית לנו, כי כשאומרים שנזרק חצי בלוק, שגרם למותו - האם החצי בלוק הזה, בגודלו, לא התפורר באוויר? האם הפגיעה יכולה להיגרם מחצי בלוק, כאשר הקסדה מכסה אזור מסוים בגוף?".

הסניגור סיכם, בפני השופט הצבאי, את בקשת מרשו הפלסטיני לפתוח את קבר החייל כדי להוציא משם את הקסדה שנקברה, בשל היותה ספוגה בדמו: "אני רוצה לבדוק מה סוג החפץ ממנו הקסדה נפגעה, כדי להוכיח שאי אפשר להזיק ברמה כזו מחצי בלוק. לכן יש לבדוק את הקסדה פיזית. אנו בתיק רצח, וחירותו וחייו של אדם עומדים על כף המאזניים".

אלא שבית המשפט סירב לבקשה החריגה, והבהיר: "זו פגיעה חמורה במנוח, ללא תועלת ראייתית, מאחר והקסדה כבר צולמה מכל כיוון אפשרי ונחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר