ראה"מ הכריז

בריטניה: חתונות ללא מגבלה - אך בלי לרקוד

עם קצב ההתחסנות וירידת התחלואה בממלכת המאוחדת, החליט ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להסיר את מגבלת המשתתפים אך עדיין לאסור ריקודים • "לא אותו דבר" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

בריטניה מתחילה בצעדי התאוששות ממשבר הקורונה, עם הכרזת ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כי תוסר מגבלת המשתתפים בחתונות, החל מ-21 ביוני - יום שני הבא.

למרות שלא תחול מגבלת משתתפים מוגדרת, עדיין יהיה צורך על בעל האולם לוודא כי כמות הנוכחים וגודל המקום מאפשרים ריחוק חברתי. בנוסף, רחבות הריקודים עדיין תישארנה סגורות בשלב זה וייאסר לרקוד במקום.

ארגון הגג של יהודי בריטניה האורתודוקסים, 'איחוד בתי הכנסת', בירך על ש"זוגות יוכלו לחגוג את חתונתם עם יותר בני משפחה וחברים. רבים מהם כבר נאלצו לדחות את יומם הגדול מספר פעמים".

"הממשלה אמרה כי רחבות הריקודים תיאלצנה להישאר סגורות. אנו יודעים שחתונות הן לא אותו דבר ללא ריקודים, אך אנו מכירים ברצונה של הממשלה לשמור על בטיחות האורחים והצוות", מסר הארגון.

"הקייטרינגים שלנו, בהשגחת בי"ד לונדון, יוכלו כעת לבצע חתונות גדולות יותר. הם - יחד עם תעשיית האירוח - עברו תקופה קשה להפליא במגפה, ואנחנו מאחלים להם את הטוב ביותר לשבועות ולחודשים הקרובים", נמסר.

עד כה, על כל הזוגות שרצו להינשא בגבולות הממלכה המאוחדת חלו מגבלות רבות, המרכזית שבהן - הגבלה של עד שלושים משתתפים בלבד. בנוסף ישנם חוקים ברורים באשר להגשת דברי מזון, חובת מסכות וריחוק חברתי ועוד.

יצויין שגם מגבלת 30 המשתתפים סימנה הקלה מסויימת, שכן בחודש ינואר נאסר כליל לקיים חתונות. החתונות היחידות שהותרו הן אלו שבהן אחד המשתתפים הינו חולה סופני, וגם אז עם מקסימום של שישה משתתפים.

בינואר הוחלט גם על מגבלה של עד 30 משתתפים בהלוויות, כאשר כעת גדל המספר לעד 50 משתתפים. כך גם יהיה בטקסים כמו הנחות אבן פינה. טקסים אלו יתקיימו רק באוויר הפתוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר