בהדסה מזהירים

התפרצות מחלות נשימה לילדים חרדים בי-ם

המרכז הלאומי לבקרת מחלות מדווח על עלייה חריגה במספר הילדים החולים במחלות נשימה בשבוע האחרון. על פי הדיווחים מביה"ח הדסה, רבים מהם פעוטות חרדים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי דו"ח המרכז הלאומי לבקרת מחלות שפורסם אתמול (רביעי) נצפתה בתקופה האחרונה בקרב פעוטות עלייה לא מובנת של מחלות נשימה דוגמת ברונכיוליטיס ובווירוס ה-RSV שגורם למחלות נשימה ודלקת ריאות, זאת למרות שבדרך כלל אלו מחלות שנפוצות רק בחורף.

הדברים פורסמו בדו"ח השבועי של המרכז לבקרת מחלות של משרד הבריאות, מהנתונים עולה כי יש עלייה חדה בדלקות ריאה בילדים בגילים 5-0, בקופות החולים מכבי וכללית - יותר מהממוצע השנתי. בשבוע האחרון, נצפתה גם עלייה חדה באחוז הביקורים בחדרי המיון של תינוקות בני 2-0 במיון ילדים בשל ברונכיוליטיס, גם מעל הממוצע השנתי.

פרופ' חגי לוין, אפדימיולוג מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רופאי הדסה מדווחים על התפרצות באוכלוסיות חרדיות בירושלים וסביבותיה. הפנדמיה והמענה לה הובילו לשינויים אפידמיולוגיים שמוקדם להבינם".

דו"ח המלב"מ

כאמור, ייתכן וההתפרצות קשורה להסרת המסכות שגרמו למחלות חורף רבות להיעלם השנה, והסרתן בתקופה האחרונה לצד ההתהקהלויות שהותרו הביאה שוב להידבקויות, אך הדברים עדיין אינם ברורים דיים ובמערכת הבריאות עוקבים בעניין רב אחר הנתונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר