סערת הצתת דגלי החללים

ביהמ"ש המחוזי האריך את מעצר החשוד בחמישה ימים

חמישה ימים לאחר שנעצר לראשונה, כפי שפורסם ב'כיכר', הוארך מעצר החרדי הקיצוני שהצית דגלונים וזרים שהוצבו בקברי חללי צה"ל • המשטרה: "התקדמנו בחקירה באשר לאחריותו" (פלילי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד בבית המשפט, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך היום (חמישי) בחמישה ימים נוספים את מעצר החרדי הקיצוני, תושב מאה שערים בן 23, החשוד בשורת המעשים שטלטלו את המדינה לאחר יום הזיכרון האחרון לחללי מערכות ישראל, עם הפצת הסרטון ובו נראים דגלונים, זרים ונרות שהונחו על קברי חיילי צה"ל שנפלו במלחמות ובמבצעים השונים.

החשוד נתפס לפני כחמישה ימים, וכעת הוארך מעצרו בחמישה ימים נוספים, זאת לאחר שנציגת המשטרה אמרה בדיון כי החשד התבסס: "היחידה החוקרת ביצעה מספר רב של פעולות שחיזקו משמעותית את החשד הסביר נגד החשוד". פעולות החקירה לא קשורות לשיחות החקירה עצמן, בהן החשוד מקפיד לשתוק ולא להשיב לחוקרי המשטרה.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים האחראי על התיק, אלעד לנג, כתב בהחלטתו, המאשרת את הארכת המעצר השנייה, כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיב". במהלך הדיון עלו פעולות עבר שביצע החשוד, בהן הפרות סדר וגרימת נזקים לעבודות הרכבת הקלה בירושלים, בבניין העיריה, לסמלי ישראל ועוד.

עורך דינו, רועי פוליטי, אמר במהלך הדיון שאין הצדקה להארכת מעצרו: "הוא אינו מסוכן ואין חשש לשיבוש מהלכי החקירה. המשיב עצור עוד יום ועוד יום וזאת לא עילת מעצר. יש סוג של פעולות שהייה שאפשר היה לבצע בתקופה שחיפשו אותו". עו"ד פוליטי ביקש לאשר את הרחקתו מירושלים, אך כאמור, עמדת המשטרה התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר