החרדים זועמים

שרת התחבורה מקדמת תחבורה ציבורית בשבת

מרב מיכאלי, שנכנסה לפני פחות משבוע לתפקיד שרת התחבורה, הגיעה עם משנה סדורה בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת ומנסה לקדם זאת. חברי הכנסת החרדים תוקפים (ארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שרת התחבורה מרב מיכאלי פועלת לקדם תחבורה ציבורית בשבת, כך נחשף ב'חדשות 12', חברי הכנסת החרדים זועמים.

על פי התוכנית של מיכאלי, היא תעביר סמכויות בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת לרשויות המקומיות החפצות בכך, כדי שיוכלו לקבוע את המדיניות בנושא בערים שלהם, בדומה למה שקורה בעיר תל אביב.

המהלך שלך מיכאלי לנתינת כוח לרשויות המקומיות, נעשה כדי שלא להיתקל באישור של הממשלה, המעוניינת ככל הנראה לשמור על הסטטוס-קוו היהודי במדינת ישראל.

כשר"ע הרצליה הצהיר: לא תהיה תח"צ בשבת (צילום: ישראל כהן. הפקה: יונתן יחיאל)

חבר הכנסת יעקב ליצמן אמר על ההחלטה: "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך, בהכרזה מבישה של שרת התחבורה להנהגת תחבורה ציבורית בשבת וחג. מר בנט שסיפר לנו על וטו של ׳ימינה׳ לנושאי דת מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה".

חה"כ אוריאל בוסו הגיב: "חלק מההסכמים ומהמחטפים שנחתמו מתחת לשולחן בכדי להגשים לבנט את חלומו, זו הפגיעה בסטטוס קוו וחילולי השבת, לא מפתיע שמירב מיכאלי יוצאת בבשורה לתומכיה ממדינת תל אביב, המפתיע הוא איפה קולם של רבני הציונות הדתית, נוכח חילולי השבת הצפויים להתרחש עם הקמת הממשלה, שהערב נחשף החלק השני בהונאה הגדולה של ממשלת השמאל. שקד הצהירה שהם ישלטו ויהיה להם וטו בנושאי הדת, אם ככה נראה הוטו שלהם על תחבורה ציבורית בשבת מדאיג יהיה לראות את הוטו שלהם בנושאים בטחונים מול השמאל".

ח״כ ינון אזולאי אמר: "הכרזה זו אינה אלא כדי למחוק את הסטטוס קוו הקיים מזה עשרות שנים ולחלל את יום המנוחה היהודי, לפגוע בקדושת השבת שהינה זכר לברית עולם. מיעוט אלים וצעקני מנסה לכפות את דעתו על רוב העם אשר רוצה לשמור שבת ורוצה לשמור על הזהות היהודית כאן במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט: אל תיתן ידך לדבר. המשך במורשת קודמך אשר לא אפשרו לכבות את נר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר