תזונה נכונה

3 סיבות מדוע ממש לא כדאי לכם לאכול מהר

אם אתם תמיד מסיימים לאכול לפני כולם, הכתבה הזו בשבילכם. אם לא, דאגו להעביר אותה למי שצריך לקרוא את זה - ואתם יודעים למי אנחנו מתכוונים (מחקרים, בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
ההשלכות השליליות של אכילה מהירה (צילום: fauxels from Pexels)

מגיל קטן מזהירים אותנו לאכול לאט ועדיין, ככל שאנחנו גדלים, אוכלוסיית העולם מתחלקת לאנשים שהקשיבו לאזהרות ואוכלים במתינות ולאלה שהצלחת שלהם נקייה לפני כולם. אם אתם שייכים לקבוצה השנייה, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

בטווח המידי, הסכנה הגדולה ביותר של אכילה מהירה היא חנק, אך בטווח הרחוק יותר, ממתינות לכם תופעות לוואי לא נחמדות בכלל:

נפיחות

התופעה הראשונה והניכרת לעין היא נפיחות בטנית וגזים, כיוון שאכילה מהירה מלווה בבליעה של יותר אוויר. בנוסף, האכילה המהירה מובילה לכך שאתם לועסים פחות את האוכל והגוף נאלץ לעכל את המזון בחתיכות גדולות. קשיי עיכול אינם נעימים אף פעם ולעתים מגיעים עם כאבי בטן, עצירות ושלשולים.

עלייה במשקל

תופעה נוספת שתבחינו בה כנראה מאוחר מדי היא העלייה במשקל. המוח מקבל אותות של שובע רק אחרי שעוברות 20 דקות, אך אם סיימתם את הכריך ב-7 דקות, כנראה שתאכלו יותר כדי להתמלא, בעוד שבפועל, הגוף אינו זקוק למזון נוסף.

מחלות לב

מלבד סכנת החנק המידית, סכנה נוספת שאורבת בשל אכילה מהירה היא תסמונת מטבולית. כלומר מספר גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם. תסמונת מטבולית מנבאת סוכרת ותמותה, ומתבטאת בשומן בטני, כרס, היקף מותניים גדול, עלייה ברמת טריגליצרידים, לחץ דם גבוה ומצב של טרום סוכרת - אי סבילות לסוכרים.

הסיכון לתסמונת מטבולית עולה עם הגיל והיא עלולה להיגרם כתוצאה ממחסור בפעילות גופנית, עישון, צריכה מופרזת של אלכוהול, תזונה לא בריאה ולפי מספר מחקרים, גם אכילה מהירה עלולה לגרום לתסמונת מטבולית.

לפי מחקר יפני מ-2014, אכילה איטית עשויה לסייע במניעת התפתחות תסמונת מטבולית. בנוסף, ישנה המלצה גורפת בקרב דיאטנים לא לאכול בסביבת הסחות דעת, כמו מסך דולק, ספר או האזנה לתוכנית. רצוי להתמקד במזון אותו אתם אוכלים, להמתין מעט בין ביס לביס, מה שיזרז את תחושת השובע עם כמות קטנה יותר של אוכל ממה שאתם רגילים לאכול בדרך כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר