לא משיגים רוב

מבוכה לקואליציה: נדחתה הצבעה על חוק איחוד משפחות

לאחר שהובן שישנם ח"כ שיתנגדו להצעה במתווה הנוכחי, הודיעו ראשי הקואליציה כי ההצבעה על החוק החשוב תידחה, בשל היעדר רוב והאשימו את הליכוד ונתניהו: "משחקים בביטחון ישראל" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ישיבת הממשלה, היום (צילום: AMIT SHABI/POOL)

מבוכה ראשונה לקואליציית בנט-לפיד: חברי הכנסת עידית סילמן מימינה ובועז טופורובסקי מיש עתיד, האמונים על המלאכה המורכבת של ניהול קואליציית ה-61 המורכבת, הודיעו הערב (ראשון) כי החליטו לדחות את ההצבעה על חוק איחוד המשפחות ממחר למועד אחר, ככל הנראה רביעי אך ייתכן שאף לשבוע הבא, זאת בשל היעדר רוב במליאה.

כזכור, חוק איחוד משפחות, שעובר מדי שנה בכנסת כהוראת שעה כבר 17 שנה, זוכה תמיד להסכמה רחבה, ממפלגות הקואליציה והאופוזיציה, אך כעת החליטה האופוזיציה, המורכבת לראשונה מזה 12 שנה ממפלגות הימין ברובן המוחלט, להצביע נגד החוק – על אף שאידיאולוגית מפלגות הימין תומכות בו – זאת כדי לערער את יציבות הקואליצייה הטרייה, המעורערת ממילא.

מאז הודיעה הליכוד על מחשבותיה להתנגד בהצבעה, מספר חברי כנסת ממפלגות השמאל בממשלת בנט-לפיד הודיעו שיתנגדו להצעה, בהם השר עיסוואי פריג' וחבר הכנסת מוסי רז ממרצ וחברת הכנסת איבתיסאם מראענה מהעבודה. גם חברי כנסת ברע"מ התלבטו באשר לצעד. כדי לצלוח את המשבר, השר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין מתקווה חדשה, הבקי בניהול כנסת, צפוי להיפגש השבוע עם ראשי מפלגות השמאל ועם יו"ר רע"מ בניסיון להגיע להבנות.

החל משעות הבוקר דנו בכירים בקואליציה איך לפעול בסוגייה, וניסו להימנע ככל הניתן מדחיית ההצבעה ממחר למועד אחר, אך בסוף נכנעו לעובדה שלא הושג רוב. בתגובה על כך, לאחר הודעת הכישלון, תקפו ראשי הקואליציה עידית סילמן ובועז טופורובסקי את הליכוד והעומד בראשה, בנימין נתניהו, ראש הממשלה היוצא.

"למרות שחוק איחוד המשפחות לא יעלה להצבעה מחר, גם בשעה זו ממשיכים בממשלת האחדות לעבוד במטרה להגיע להבנות והסכמות. מאכזב, אך לא מפתיע, שמי שכן משחק בביטחון ישראל הם דווקא בנימין נתניהו ומפלגות האופוזיציה ששמים שיקולים פוליטיים לפני האינטרס הביטחוני של אזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר