בגלל הזן ההודי

במשרד הבריאות שוקלים: החזרת מסכות בבתי ספר

רה"מ בנט ושר הבריאות הורוביץ סיכמו על הגדלת מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג, אחרי המחדל בשישי • בין 6% ל-12% מבני הנוער שהחלימו מהקורונה סובלים מתסמינים לטווח ארוך (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)

מבצע החיסונים הלאומי פתח את השמיים, והחשש מחדירת וריאנטים חדשים עמידים לחיסון צף. מי שצעק על "מחדל נתב"ג" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב היה יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, אז חבר אופוזיציה.

מאז התחלפו היוצרות, בנט נכנס למשרד ראש הממשלה – אך המחדל נמשך גם בימים אלו. כמעט מחצית מהנוסעים שנכנסו לישראל ביום שישי, 2,832 איש, שוחררו לביתם ללא בדיקה, זאת בשל העומסים הכבדים בשדה התעופה, מה שמעלה את מפלס החרדה מכניסת הווריאנט ההודי, שמדבק אף יותר מהווריאנט הבריטי.

בשל החשש, במשרד הבריאות שוקלים כעת להשיב את חובת המסכות בבתי ספר, ואחר כך גם במבנים סגורים, על אף שחובת עטיית המסכות בוטלה רק לפני כשבוע, כך דווח ב'כאן חדשות'.

נוכח מספר האנשים הרב שנכנסים ארצה ויוצאים ממנה מדי יום, יותר מ-30 אלף על פי ספירת רשות שדות התעופה, סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ על הגדלת מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג, שעתידה להיות "משמעותית ותתרחש תוך זמן קצר". בנוסף, סוכם על שיתוף פעולה בין משרדי התחבורה והבריאות, אחרי שבמשרד התחבורה טענו כי הבדיקות באחריות משרד הבריאות בלבד ולא באחריותם, ובכירים במשרד הבריאות דורשים כעת "אכיפה מוגברת".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים להאיץ את מבצע החיסונים של בני 12 עד 15, כשברקע ישנו מחקר חדש של משרד הבריאות, שפורסם ב'חדשות 13', ומדבר על הנזקים ארוכי הטווח שגורם הנגיף גם לצעירים: 6%-12% מבני הנוער שהחלימו מקורונה - סובלים מתסמינים לטווח ארוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר