נשיא איראן הנבחר

אברהים ראיסי: "אני דווקא מגן על זכויות אדם"

האיש שהיה חתום על אלפי הוצאות להורג, במיתות שונות ומשונות, של אזרחים באיראן, שנבחר לאחרונה לנשיאות איראן, התייחס להאשמות נגדו, וגם - איך לא - לישראל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן, היום (צילומים: האתר הרשמי)

אברהים ראיסי, נשיא איראן הנבחר, התייחס היום (שני) לטענות כי היה אחראי להוצאתם להורג של אלפי אזרחים, במיתות וייסורים שונים עליהם החליט, וניסה להתנער מכך.

במסיבת עיתונאים רשמית ראשונה מאז ניצחונו בבחירות, בשבת האחרונה, הדגיש תחילה נשיא איראן: "יחסי החוץ שלנו לא יהיו תלויים בהחלטות שיתקבלו במסגרת הסכם הגרעין. נהיה באינטראקציה עם כל העולם".

"ארה"ב הפרה את הסכם הגרעין, וגם האיחוד האירופי אשם, בכך שלא הצליח למלא את התחייבויותיו", הוסיף ראיסי. "וושינגטון ומדינות אירופה צריכות להצדיע להסכם הגרעין, ולכבד אותו".

כאמור, באשר להחלטותיו הקשות, בתוקף תפקידו כראש הרשות השופטת בשנתיים האחרונות, אמר נשיא איראן: "הסנקציות שהופעלו נגדי בגין התעללות בזכויות אדם, אינן מוצדקות עוד, מכיוון שהוטלו עלי במהלך כהונתי. בניגוד לטענה האמריקנית, אני דווקא מגן על זכויות אדם".

"האם תהיה מוכן להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן?", נשאל ראיסי, והשיב: "לא! ארה"ב חייבת לחזור באופן מיידי להסכם הגרעין, וכן להסיר את כל הסנקציות. גם תכנית הטילים האיראנית לא פתוחה למשא ומתן".

ראיסי, בקמפיין הבחירות

בהתייחס למדינת ישראל, אמר הנשיא, הנחשב לבעל עמדות נוקשות במיוחד: "הפלסטינים הם בעלי האדמה, ואיראן תמשיך להגן עליהם ועל מדינת פלסטין".

"האומה האיראנית היא המנצחת הגדולה בבחירות. האומה האיראנית עמדה שוב נגד תעמולת כלי התקשורת של שכירי החרב והתגברה על פיתוי הפושעים והרוצחים. הנוכחות הגדולה והמרגשת בבחירות הוסיפה עמוד נוצץ של כבוד לספר ההיסטוריה של איראן", סיים ראיסי, בעקבות הדיווחים הרבים על זיוף הבחירות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר