ח"כ מקלב תוקף:

"הפשרות של שר הדתות מגיעים מבית מדרשם של הרפורמים"

בנאום שנשא במליאת הכנסת, תקף ח"כ אורי מקלב את שר הדתות, מתן כהנא: "עומד כאן שר שהוא חבר מפלגתו של רה"מ שהשלה את בוחריו ומצפה שאנחנו נאמין להם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: מרים אלסטר, פלאש 90 )

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף אמש (שני) את השר לשירותי דת, מתן כהנא, על רקע דבריו בנושאי דת ומדינה במסגרת תשובתו להצעת אי האמון של ש"ס ו'יהדות התורה'. צפו בנאום.

לדבריו: "לצערנו שר הדתות הציג כאן בפני חברי הכנסת מסכת של שקרים וכזבים שאין מתכתבים עם המציאות בשטח, הם מפרשים את הזהות היהודית באופן שונה מאיתנו, - עומד כאן שר הדתות שהוא חבר מפלגתו של ראש הממשלה שהשלה את ציבור בוחריו בשנה האחרונה ומצפה שאנחנו נאמין להם כי ישמרו על הקדוש והיקר לעם ישראל".

"אך 'הרוצה לשקר ירחיק עדותו'", הוסיף ח"כ מקלב: "כולנו ראינו כיצד ראש העיר בחריש ניסה להביא חוק עזר המתיר מסחר בשבת, אך אנחנו נלחמנו כנגד זה, חשפנו את האמת ואף משפטנים בכירים שאתה מעריך ומוקיר קבעו כי החוק אותו הוא מנסה להעביר הוא ההפך משמירת השבת, כזו שבת אתה רוצה שתהיה בארץ?. הצעת אי האמון הזו מחדד את הנושא הזה, זה נקרא מדינה יהודית?, במה המדינה הזו תתבסס כמדינה יהודית אם לא על שמירת השבת, על הכשרות, על הנישואין והגירושין על פי ההלכה".

לדבריו: "גם אם יש קבוצה של רבנים כאלה ואחרים המצריים מצג שווא, עוברים באוניברסיטאות ומנסים להציג יהדות אחרת שלטענתם היא מאירת פנים יותר, אך כל זה לא עוזר להם, אנחנו עוברים מדי שבוע בארץ אנחנו נפגשים עם הציבור, הם מנותקים מהשטח, הציבור בארץ רוצה יהדות אותנטית שורשית המסורה לנו מדורי דורות, כמה עליה יש ברישום נישואין, כמה התעוררות יש להקפדה על הכשרות?, אין עיר שאין שם התעוררות הייתי לאחרונה בעיר הרצליה מספר מקלב לחברי הכנסת, ראינו שם התעוררות עצומה ברחוב הראשי כמעט כל חנות בעלת תעודת כשרות - זו המציאות אותה הם מנסים להסתיר".

ח"כ מקלב הציג בפני חברי הכנסת את מכתבם של גדולי ישראל, בהם הגאון הרב שמעון בעדני, אשר יצאו חצץ כנגד ראש עיריית חריש, בניגוד לדבריו של השר כהא: "את השקר הזה אנחנו נמשיך לחשוף" אמר מקלב, - "הדברים הללו הם בליבה של צביון המדינה. אנשים המתיימרים להיקרא אנשים מאמינים שולפים את הטלפיים שלהם בניסיון להגיד כשר אני. אנחנו לא מכירים לא פשרות ולא ויתורים בדברים הקדושים והיקרים לנו, הם מבאים את זה מבית המדרש של הרפורמים אצלנו אין פשרות".

מקלב הוסיף: "רוב הציבור רוצה נישואין וגירושין אמיתיים ולא מזויפים, הציבור רוצה כשרות אך אתם מרמים את הציבור, זה זכות הקיום שלנו כמדינה - שום דבר אחר לא יביא לנו את זכות הקיום שלנו בארץ הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר