פרש מהמירוץ

כישלון נוסף ליאנג: "לא אהיה רה"ע ניו יורק"

לאחר ספירת מרבית הקולות של הפריימריז, מוצב אנדרו יאנג במקום הרביעי ברשימת המועמדים לראשות העיר, עם 11.6% בלבד • במקום הראשון, כצפוי - המועמד אריק אדמס (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אנדרו יאנג (צילום: Shutterstock)

המירוץ לראשות העיר: לאחר ספירת מרבית הקולות של הפריימריז, מוצב אנדרו יאנג במקום הרביעי ברשימת המועמדים לראש העיר ה-110 של ניו יורק, עם 11.6% בלבד - ומחליט לפרוש.

כזכור, דיווחנו כי בשלב מסויים נראה היה שיאנג מצוי בתחרות צמודה למדי עם המועמד אריק אדמס, אך כעת, עם סיום הפריימריז ולאחר ספירת כ-82% מהקלפיות השכונתיות בעיר, נראה שהוא נדחק למקום הרביעי.

בעיר ניו יורק התמיכה למפלגה הדמוקרטית גדולה, וארבעת המועמדים המובילים במירוץ כולו מייצגים כולם את המפלגה הזו.

במקום הראשון - לפי המדגמים - נמצא אריק אדמס, מועמד אפרו-אמריקני, עם 31.4% מהקולות בבחירות המקדימות. אדמס זכה כזכור, בין היתר, לתמיכה חרדית נאה. כך למשל המליצו עליו איחוד הקהילות היהודיות של שכונת פלטבוש, פדרציית קהילות הספרדים, קהילת חב"ד בקראון הייטס וקהילת סאטמר-מהר"א. כמו כן הוביל הצוות של אדמס קמפיין ממוקד ורחב היקף במגזר.

אריק אדמס (במרכז) מסתמן כמועמד המוביל (צילום: Shutterstock)

במקום השני נמצאת מאיה וויילי, מועמדת אפרו-אמריקנית נוספת, שמקבלת 22%. וויילי לא זכתה לתמיכה חרדית משמעותית, ואף לא טרחה כדי לקבל זאת ולא שיתפה פעולה עם בקשות לראיונות בכלי תקשורת חרדיים.

למקום השלישי הגיעה קתרין גרצייה, מועמדת אמריקנית לבנה, עם 19.8% מהקולות בפריימריז. קתרין אמנם לא הדירה בקשות לראיונות אך לא הצליחה להשיג תמיכה ניכרת מן המגזר החרדי.

אל המקום הרביעי הגיע אנדרו יאנג, שלמרות הפופולריות שלו ברשת והתמיכה הגדולה שלו מהחרדים מקבל רק 11.6%. כזכור, על יאנג המליצו בין היתר רוב הקהילות החסידיות: סאטמר-מהרי"י, פאפא, סקווירא, ויז'ניץ ועוד. כמו כן נתמך ע"י פוליטיקאים חרדים, כגון המחוקקים החסידיים קלמן יגר ושמחה אייכנשטיין.

עם הגיע הנתונים הללו החליט יאנג כי הוא לא ממשיך עוד להתמודד.

במסיבת עיתונאים הלילה (שלישי), על רקע שלטי 'יאנג לראשות העיר', אמר המועמד לשעבר: "מה שקורה לפי המספרים שמגיעים הלילה הוא, שאני לא אהיה ראש העיר הבא של ניו יורק. אני פורש מהמירוץ הזה".

"למרות שאיננו בטוחים מי יהיה ראש העיר הבא, אבל מי שהאדם הזה יהיה - אשמח מאד לעבוד איתם כדי לסייע להם לשפר את חייהם של תושבי העיר", הוסיף יאנג.

כעת, עם היוודע התוצאות הלא-סופיות של הפריימריז (התוצאות הסופיות עשויות להתפרסם לקראת אמצע יולי, י"נ), נותר להמתין לבחירות הכלליות, ב-2 בנובמבר, ויש לזכור שהקלפים יכולים להיטרף עד אז.

זהו הכישלון הפוליטי השני של אנדרו יאנג, לאחר שהתמודד גם בבחירות לנשיאות ארצות הברית, וצבר אהדה רבה בציבור - אך בהגיע הפריימריז הדמוקרטי ב-11 בפברואר 2020 לא הצליח להתקרב למספר הקולות שנדרש. באותו היום פרש מהמירוץ, ולאחר מכן הודיע על תמיכתו בג'ו ביידן.

לתומכיו אמר אז: "למרות שלא זכינו בבחירות האלה, אנחנו רק מתחילים", ומאז סימן לעצמו את ראשות העיר ניו יורק כמטרה - שאותה, כאמור, הוא מאבד הלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר