הנאצי הורשע

השליך בובות צבועות באדום בבית הקברות

ראגנאר ספלט לודברוק, פעיל של ארגון הטרור הניאו-נאצי 'תנועת ההתנגדות הנורדית', הורשע בהשחתה אנטישמית לאחר מעשים מבזים שביצע בבית עלמין יהודי בדנמרק (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראגנאר ספלט לודברוק - לצד תוצאות מעשיו (צילום: עצמי; מתוך טוויטר / Martin Harritsø Frederiksen)

ראגנאר ספלט לודברוק, ניאו-נאצי מתנועת ההתנגדות הנורדית (NMR), נידון לשנת מאסר בפועל בגין השחתת בית העלמין היהודי בדנמרק.

לודבורק השחית בחודש אפריל את בית העלמין היהודי בעיר אלבורג שבמדינה, אלא שבמקום ההשחתה המצויה למרבה הצער - כתובות גרפיטי והריסת מצבות - החליט לודברוק לנקוט במעשים 'מקוריים' ומבזים אף יותר.

במוצאי שבת, ליל ה-4 באפריל, הגיע הנאצי אל בית הקברות, והתיז צבע אדום בגווני דם על הקיר החיצוני. לאחר מכן לקח בובות משחק, מרח עליהם את אותו צבע ואלו הושלכו לקרקע והושארו על המדרכה בחוץ.

במקום השאיר לודברוק גם עלונים אנטישמיים, המיוחסים לאתר האינטרנט של הארגון הניאו נאצי NMR. העלונים קבעו בין היתר כי חג הפסח הוא 'עוד חגיגה יהודית של קטל'. בתחתית הדפים הופיע קישור לסריקה, שמוביל לאתר 'נורדפרונט', אותם מגדירים בארגון 'אתר חדשות לאומי-סוציאליסטי'. יום למחרת ההשחתה, אף פרסם הארגון כי הוא לוקח אחריות על המעשים.

ב-14 באפריל נעצר לודברוק, ובביתו נמצא חומר אנטישמי רב, לצד כלי נשק שאותם החזיק באופן לא חוקי. כעת כאמור נידון לשנת מאסר בפועל על מעשיו.

יצוין, כי 'תנועת ההתנגדות הנורדית' היא מפלגה שהוגדרה ארגון טרור במדינות רבות, בשל דעותיה הניאו-נאציות והאנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר