חשוב לדעת

חלונות שחורים ברכב: האם כדאי או לא?

חלונות שחורים ברכב משפרים את המראה החיצוני שלו, מורידים את טמפרטורת הרכב ואף שומרים על הריפודים • האם זה חוקי? ומהו הקנס שתשלמו אם יתפסו אתכם? (רכב)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חלונות כהים ברכב הם ללא ספק אחד השדרוגים האהובים ביותר על הנהג הישראלי. הם מסייעים בהורדת טמפרטורת הרכב ומסייעים בהגנה מפני החום הישראלי, שומרים על הריפודים מפני בלאי, ואף משדרגים את המראה החיצוני של הרכב והופכים אותו לרכב בעל מראה יוקרתי ומטופח.

אך למרות זאת, חשוב שתכירו את החוק, כי העונש שאתם עלולים להיתפס חמור בהרבה ממה שאתם חושבים. אז מה קובע החוק? ובכן, את החלונות האחוריים של הרכב מותר לכם להשחיר בכל דרך שתרצו, אולם את החלונות הקדמיים שליד הנהג, וכן את השמשה הקדמית או האחורית - אסור לכם לצפות בכל ציפוי שהוא - גם לא באמצעות לייזר או בהתזת צבע בהיר.

והעונש? לבד מהעובדה שלא תוכלו לעבור את המבחן השנתי (טסט) עד שתסירו את הציפוי מהשמשה האחורית או השמשות הקדמיות, אם יתפוס אתכם שוטר אתם צפויים לקבל קנס כואב במיוחד של 1,000 ש"ח.

בנוסף, השוטר צפוי להזמין בוחן תנועה שיבחן את הציפוי ויקבע את מידת החוקיות של הציפוי - כשבמקרים בהם הרכב הגיע מהיצרן יחד עם הציפוי, הציפוי הוא חוקי ותוכלו להמשיך ולהשתמש ברכב. אולם במידה והציפוי אסור לשימוש ולא תסירו את המדבקות מהרכב, בוחן התנועה עשוי לאסור שימוש ברכב עד לקבל אישור מהבוחן שאכן הסרתם את הציפוי מהרכב, כשאם לא תישמעו לשוטר ותסירו את הציפוי, אתם עלולים אף לקבל זימון למשפט על נהיגה ברכב אסור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר