מחדל נתב"ג

אלפי ישראלים נסעו ל'מדינות אסורות' ולא נבדקו ל'קורונה'

חלם: ישראלים טסים למדינות אסורות דרך מדינה שלישית. בשובם, איש לא בודק דרכונם • משרד הבריאות: "המשטרה אחראית". המשטרה: "מנהלת ההגירה אחראית" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בדיקת קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)

המחדל בנתב"ג: לפני שלושה שבועות פרסמנו כאן תחקיר, שלפיו נוסעים ישראלים מבקרים ביעדים אסורים לטיסה ("מדינות שחורות") וחוזרים מבלי שהרשויות בישראל יודעות היכן ביקרו.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', התרגיל עובד כך: נוסע ישראלי שרוצה לבקר ב"מדינה שחורה" מזמין כרטיס טיסה ליעד ביניים, לדוגמה יוון, ומשם לוקח טיסה נפרדת לרוסיה, למקסיקו או לכל יעד אחר שמוגדר כ"שחור". בחזרה לארץ הנוסע פועל באותה דרך, בשני כרטיסי טיסה שונים - וכך בעצם הוא יוצא ליוון וחוזר מיוון בהגדרה.

בנט נגד בנט: "אצלי זה לא היה נכנס"; צפו

עוד דווח כי בכניסה לארץ, אף אחד לא בודק את החותמות בדרכון של אותו ישראלי. כך קורה שהרבה אנשים מצהירים שהם חזרו מאותו יעד ביניים, ובכך הם פוטרים את עצמם מבידוד אף על פי שבפועל ביקרו במדינה שכל מי שחוזר ממנה מחויב בבידוד.

בעיתון ציינו כי בעבר, כשמדינות הוגדרו כ"ירוקות" או "אדומות", היה צוות של אנשי רשות האוכלוסין בשירות משרד הבריאות, שתחקר נוסעים שחזרו לארץ. כרגע הצוותים הללו לא קיימים, ועם תנועה כל כך ערה כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים בנתב"ג, ספק אם יצליחו לבדוק את הדרכונים של עשרות אלפי הנוסעים שעוברים בנתב"ג מדי יום. מחר יישבר שיא נוסף כאשר בנמל התעופה יעברו יותר מ־30 אלף נוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר