"אהבת המולדת"

קראו לילד 'אייכמן' - העיתון הפלסטיני שיבח

משפחת אבו עתוואן החליטה לקרוא ליילוד הטרי על שמו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן ימ"ש, כדי "לעצבן את הציונים" - ולעיתון הרשמי אל-חיאת אל-ג'דידה היו רק דברי שבח (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

ביומון הרשמי של הרשות הפלסטינית, 'אל-חיאת אל-ג'דידה', פורסמו דברים בשבחה של משפחה שקראה לבנה 'אייכמן' על שמו של הפושע הנאצי.

העיתון הרשמי שיבח את משפחת אבו עתוואן, אותה הוא כינה "המשפחה הלוחמת", על "אהבת המאבק" נגד ישראל במהלך השנים. בעיתון סופר על הדרכים הרבות בהן בני משפחת אבו עתוואן "נאבקו", וביניהם הודגש שאחד מבני המשפחה קרא את שם בנו אייכמן.

לפי הכתבה בעיתון, שאותה גילה ארגון PMW המנטר את המדיה הפלסטינית, "מתוך אהבתו למולדתו, הוא הוליד בן והעניק לו את השם אייכמן כדי להכעיס את הציונות".

"לאחר שהמוסד הוציא להורג את אדולף אייכמן (מה שלא נכון עובדתית, י"נ), אמר סבו של הילד: 'מי ששרף את היהודים נפטר, ואייכמן הפלסטיני נולד'" - כך דווח בעיתון.

כידוע, במשפחות פלסטיניות נהוג לקרוא לילדיהם על שם מחבלים, בפרט לאחר שאלו מבצעים פיגועים ומחוסלים. כך קרה כאשר הטרוריסט מוחנאד חלבי דקר למוות שני ישראלים בעיר העתיקה בירושלים, עם תחילת גל הטרור של 2015-2016: הורים רבים כינו את בניהם הטריים 'מוחנאד' על שם הרוצח.

אותו העיתון, 'אל-חיאת אל-ג'דידה', דיווח אז על יולדת שבנה נקרא מוחנאד: "עוד בהיותה בבית החולים, אם התינוקת התקשרה לאמו של השאהיד. במהלך שיחת הטלפון שתי האימהות בכו מרוב שמחה: אם התינוק בכתה משמחה על לידת התינוק שלה, שיישא את שמו של הגיבור בקרב גיבורי עמנו הנצחי, והאם השנייה (קרי, המחבלת, י"נ) בכתה משמחה על לידת התינוק שיישא את שם בנה השאהיד".

באופן דומה, הוריו של ילד שנולד באותו גל טרור בחרו לקרוא לבנם "סכין ירושלים", כמחווה לפיגועי הדקירה שרווחו באותה תקופה בבירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר