החשש מזן הדלתא

רה"מ בנט: לא מתכננים להטיל הגבלות - אבל צאו להתחסן

רה"מ התייחס בפתח ישיבת הממשלה לאירועי הרצח בחברה הערבית, למלחמה בנגיף ולשיתוף הפעולה בין השרים - אותו הגדיר "מצוין"; ליברמן העלה את חוק הגיוס החדש (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ההצהרה של בנט (צילום: ערוץ כנסת)

הממשלה ה-36 פתחה הבוקר (ראשון) את השבוע השני, כשברקע העלייה במספר המאומתים לקורונה, בשל התפשטות הזן ההודי.

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לתחלואת הקורונה ואמר כי "בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, וצריך לומר, אין עלייה מקבילה במספר המאושפזים. אבל, צריך לדעת, וריאנט הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים. לכן, הגישה שלנו פשוטה: מקסימום הגנה על אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק בישראל. מסכות במקום הגבלות. חיסונים במקום סגרים. וריאנט הדלתא, כאמור, מדבק ב-50% יותר אבל אנחנו יודעים שהחיסון עובד. הוא פשוט עובד. מי שיכול להתחסן ולא עושה את זה, פשוט מסכן את עצמו, בעברית פשוטה, וגם את הסביבה.

"בשבוע האחרון, במאמץ משותף עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם שרים נוספים, הצלחנו להכפיל פי שלושה את קצב ההתחסנות היומי, מכ-3,000 מתחסנים ביום לעשרת אלפים. זה לא מספיק. אנחנו רוצים עכשיו להכפיל פעם נוספת פי שלושה ולהגיע ל-30,000 ביום, וזה אפשרי. צריך לדעת שזה אפשרי.

"כדי שננצח את הקורונה צריך שהממשלה תנהל וצריך שהציבור ישתף פעולה. אני יכול לומר לכם שמצדנו העסק מנוהל, מנוהל היטב. אם אנחנו נהיה ממושמעים עכשיו, בדברים מאוד קטנים – לצאת ולהתחסן ולשים מסכות - אנחנו נמנע את הברדק אחר כך. זה דיל שהציבור כולו צריך להירתם אליו. אנחנו עושים את שלנו אבל את כל הצרות שהיו, ביטול אירועים והגבלות בשטח, אנחנו לא רוצים להגיע לזה. לכן, הבקשה שלנו היא מאוד צנועה – לעטות מסכות ולצאת להתחסן".

בנט פנה לבני הנוער: "אני יודע כמה אתם רוצים בקיץ לבלות, ואתם תוכלו לבלות בקיץ. יש לי ארבעה ילדים בגילאים האלה, אנחנו לא רוצים להטיל שום מגבלה – לא מסיבות, לא טיולים ולא כלום. אבל דווקא בגלל זה, אם אתם לא רוצים שיהיו עליכם מגבלות - תצאו היום להתחסן. דברו עם ההורים שלכם ותצאו להתחסן".

בדבריו, הודיע בנט על מינוי רוני נומה לפרויקטור בנתב"ג ואמר כי "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים זאת. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, עם שר הבריאות ועם שרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל.

"האחריות תהיה טיפול עכשיו אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. לכן, ישראל שאין לה המון מעברים, למעשה היא מעין מדינת אי – אין סבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון.

"לכן, אני שמח להודיע שמיניתי הבוקר לתפקיד את האלוף במילואים רוני נומה, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ועם הציבור החרדי. הוא מקבל את האחריות לתכלול וניהול של הטיפול בקורונה במעברים. בהצלחה לרוני נומה".

עוד קודם לכן, בתחילת דבריו, ראש הממשלה התייחס לאירועי הרצח בחברה הערבית במהלך סוף השבוע: "מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם מהמגזר הערבי, האלימות היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות. על כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה, זאת משימה לאומית. שוחחתי הבוקר עם השר לביטחון הפנים, וסיכמנו על גיבוש תוכנית לאומית למאבק לפשיעה במגזר הערבי ובהקדם האפשרי נעשה את זה בממדים האזרחים וכלכליים".

בסיום דבריו אמר בנט כי התרשמותו מהשבועיים הראשונים בממשלה חיוביים מאוד: "שיתוף הפעולה בין השרים הוא מצוין. הכל מהיר ועובר תוך דקות. זו ממשלה שבאה לעבוד".

בישיבת הממשלה הנוכחית אושרו מינויים חשובים שהמתינו חודשים רבים, חלקם כשנה וחצי: עו"ד עמית אייסמן יהיה פרקליט המדינה, עו"ד ערן דוידי ימונה למנכ"ל משרד המשפטים ורם בלינקוב ימונה למנכ"ל משרד האוצר. במינוי אייסמן נמנעו השרות מרב מיכאלי, פנינה תמנו שטה ותמר זנדברג, זאת בשל התבטאויות עבר של פרקליט המדינה הנכנס נגד נשים.

בישיבה גם עלה חוק גיוס בני ישיבות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זה שהביא להפלת הממשלה בשלהי 2018, עם תיקון קטן: הורדת גיל הפטור מ-24 ל-21, כפי שדרש ראש הממשלה נפתלי בנט.

שרת הפנים איילת שקד הודיעה טרם ישיבת הממשלה כי חוק איחוד המשפחות, שהביא למשבר הקואליציה הראשון מייד לאחר הקמתה, יעלה להצבעה ביום רביעי "ככתבו וכלשונו", חרף איומי רע"מ ומרצ: "האופוזיציה צריכה להבין שהיא אופוזיציה לממשלה ולא למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר