הקורונה בישראל

תחלואה בזינוק; בליץ של חיסונים לצעירים

התפרצות הזן ההודי של הקורונה בישראל: מספר החולים מוסיף לזנק, ועמו מספר המתחסנים. דווקא בקרב החולים קשה ישנה ירידה • בנט התייחס למחדלים בנתב"ג (קורונה)

בדיקות קורונה, אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

הזן ההודי של הקורונה מוסיף להתפשט בישראל. אתמול (שני), אומתו ברחבי הארץ 283 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך למעלה מ-63 אלף בדיקות. מדובר בשיא של כחודשיים.

בעיר כפר סבא מובילה במספר החולים הפעילים ביחס למספר התושבים. נכון להיום בעיר ישנם 139 חולים פעילים, והיא מוגדרת כאדומה במסלול הרמזור של משרד הבריאות. ערים אדומות נוספות הן כוכב יאיר, צופים ובנימינה.

במקביל, גם מבצע החיסונים מתרחב. אתמול חוסנו ברחבי הארץ למעלה מ-17 אלף בני אדם, מרביתם צעירים.

חרף העלייה במספר החולים, בבתי הרפואה ממשיכות מחלקות הקורונה להיות כמעט ריקות. בימים האחרונים נרשמה ירידה במספר החולים הקשים. נכון להבוקר (שלישי) בבתי הרפואה מאושפזים 21 חולים קשה מקורונה. לשם השוואה: לפני כשלושה שבועות עמד מספר החולים קשה על 21.

הבוקר התכנסה בכנסת ועדת חוקה כדי להאריך את תקנות הקורונה. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס השתתפה בה ועדכנה את החברים בנתונים.

"בכל הארץ אנו מזהים תחילה של תחלואה. רוב המאומתים בתקופה שהייתה ירידה היו אנשים שהגיעו מחו"ל", הסבירה פרייס לחברי הכנסת. "כעת זה הפוך, ורוב האנשים המאומתים הן מודבקים בתוך הקהילה ממאומתים שהגיעו מחו"ל ולא הקפידו על בידוד".

פרייס הוסיפה: "אני אומרת כאן בצורה הכי ברורה. אנחנו לא נמצאים במרץ 2020, אנחנו במקום אחר אבל חייבים להבין שעדיין 35% מאזרחי ישראל אינם מחוסנים וגם המחוסנים נדבקים".

היא קראה לח"כים להאריך את מצב החירום כדי להתמודד עם התחלואה. היא צפתה כי אם לא ינקטו צעדים ההתפרצות תמשיך. "אנחנו מצליחים להוריד את התחלואה ככל הנראה אבל לא לעצור לגמרי. אנחנו עדיין במצב שיש סכנה לבריאות הציבור מהפנדמיה העולמית", אמרה.

ראש הממשלה בנט הגיע היום למרכז חיסונים לבני נוער בחולון ואמר כי הממשלה מתכוונת לפעול כדי לסדר את הפרצות שהתגלו בנתב"ג. "יש באגים שאנחנו מתקנים ובודקים", אמר בנט. "אנחנו על זה ואני מקווה שבזמן הקרוב זה יטופל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר