הודה - וסקרן

קורונה בצפון קוריאה; קים: "תקרית חריגה"

אחרי סגירת גבולות הרמטית והתהדרות באפס הדבקה, השליט הרודן של צפון קוריאה הצהיר כי סכנה אפפה את המדינה ואזרחיה בכל הקשור לקורונה. מה קרה? רק השערות (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
לא הרחיב (צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית)

המתרחש בצפון קוריאה כרגיל לוט בערפל. גם הידיעות על המתרחש במדינה הרודנית בכל הקשור להתמודדות בנגיף הקורונה מעטות בפרטים. אמש (בין שלישי לרביעי) הודה הנשיא קים ג'ונג און כי "תקרית חריגה" העמידה בסכנה את ביטחון המדינה ואזרחיה בכל הקשור לקורונה. כך נמסר בדיווח רשמי של סוכנות הידיעות הממלכתית.

פרטיה של אותה "תקרית חריגה" אינם ברורים. דיווחים מהמדינה מספרים על כך שקים נזף באנשי ממשל בכירים על אי הצלחתם בלשון המעטה להיאבק בנגיף. המדיניות שבה נקטה צפון קוריאה במה שקשור לקורונה הייתה מחמירה. הגבולות נסגרו באופן הרמטי. באופן רשמי לפחות, לפי הדיווחים שיצאו מהמדינה בשנה האחרונה, היו אפס נדבקים במדינה. סגירת הגבולות הובילה לירידה ניכרת במסחר ולהחרפת המצב הכלכלי במדינה, שגם כך אינו שפיר בעתות שגרה.

כזכור, לפני כשבועיים פורסמו תמונות של קים, אחרי חודש שבמהלכו לא נראה בציבור, ובהן תועד רזה באופן משמעותי מכפי שהיה בעבר. הפרופסור ויפין נרנג, מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס, הצביע בשיחה עם אתר החדשות NK, העוקב מסיאול שבדרום קוריאה אחר המתחולל במדינה השכנה על שתי אפשרויות באשר לירידת משקלו של קים - דיאטה מכוונת או מצב בריאותי רעוע.

באתר החדשות הדרום קוריאני אף ירדו לרזולוציות באשר למשקלו של קים, ופרסמו שלוש תמונות שלו מהחודשים האחרונים, בהן נראה פרק כף ידו, עליו נוהג לענוד שעון יוקרתי שלפי ההערכות שווה 12,000 דולר - הולך ונהיה צר מחודש לחודש.

בצעד חריג, גופי התקשורת במדינה התייחסו השבוע למצבו של קים. ביום שישי צוטט תושב אנונימי, שהוצג כמתגורר בעיר פיונגיאנג, שאמר כי "כל תושבי המדינה התמלאו צער כשראו את תמונות המנהיג, בהן נראה רזה באופן ניכר. הדמעות זלגו בטבעיות".

ההערכה היא, כי ההתייחסות החריגה של כלי התקשורת הינה ניסיון למנוע ספקולציות שונות ולקדם את הנרטיב של הממשל, לפיו קים מזדהה עם המצב החמור השורר במדינתו בצל הקורונה.

החודש פרסם קים אזהרה נדירה על מצב "מתוח" במדינה בכל הקשור למזון, כתוצאה משיטפונות נרחבים, מגפת הקורונה והסנקציות הבינלאומיות. קים הוסיף כי המצב עלול אף להחריף אם כי גם אם אכן כך יקרה נדע על זה דרך הפילטרים של המשטר הדיקטטורי שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר