בדיקת 'כיכר'

הר נוף: תקציב יש, אז מי מונע הקמת בריכה

לפני מספר שנים הודיעה עיריית ירושלים כי יש תקציב של כ-50 מיליון ש"ח, להקמת בריכה ומרכז בריאות בשכונת הר נוף בעיר. אז למה הבריכה לא מוקמת? • בדיקת 'כיכר' (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני מספר שנים תושבי הר נוף קיבלו בשורה משמחת - עיריית ירושלים מוכנה להקציב תקציב משמעותי של 53 מיליון שקלים, להקמה מהירה של מרכז בריאות ובריכה לתושבי השכונה וסביבתה.

למרות שאישורי הבנייה התקדמו במהירות, יותר משנתיים בניית המרכז מתעכבת מסיבה שאינה ברורה. רבים מתושבי השכונה מנסים להבין למה ישנו עיכוב כזה, והאם גורם עלום בולם את הקמתו.

הרעיון המקורי לבניית הבריכה והמרכז הגיע לאחר המלצה מגורמי בריאות שונים להקים את המקום בכדי לצמצם בעיות בריאותיות שונות של תושבי ירושלים החרדים.

פעילים חברתיים בשכונת הר נוף, מסבירים, כי לאחר בדיקה שלהם, הנושא של אי בניית הבריכה, אינו קשור לראש העיר או לעירייה, "בסביבת לשכתו של ראש העירייה משה ליאון אמרו לנו, כי התקציב לבניית הבריכה אושר, וגם תהליכי התכנון אושרו בצורה "מהירה ויעילה". הגורמים לא ידעו לספק את המידע לעיכוב והפנו למנהל הקהילתי".

מנכ"ל המנהל הקהילתי בהר נוף כיום הוא מר אלי וייזר, אמר: "נושא בניית הבריכה היה ועודנו חשוב ובעדיפות גבוהה אצלי ובהנהלת המנהל הקהילתי, למעשה ניתן לומר שהפרויקט הגיע לבשלות מבחינה תכנונית ותקציבית, וכרגע עומד לבחינה אצל חברי הנהלת המנהל היוצאת ורבני השכונה."

וייזר טען לפעילים החברתיים בשכונה, על השמועות לפיהן עסקני השכונה יקבלו תקן בתשלום כ'משגיחי צניעות' כי לא היה "כל סיכום רשמי כזה".

הפעילים בשכונה, הפנו חלקם אצבע מאשימה כלפי עסקן ציבורי, שהיה במשך שנים חבר מועצה בפתח תקווה ועבר לאחרונה לשכונת הר נוף בירושלים, בשם מנחם שוורץ, וכיום הוא מתמודד לבחירות במנהל בשבוע הבא בראשות 'רשימת הנבחרת'.

הרב שוורץ הגיב ל'כיכר השבת', בתגובה לטענות: "חברי הרשימה בעד הקמת בריכה, ואלו מהנבחרת שהיו חברים בקדנציה הקודמת, פעלו ללא לאות להשגת התקציבים להקמתה. וכולנו רוצים בהקמתה ונפעל להקמת בריכה כראוי. לא היתה ולא עלתה שום דרישה למשגיח מטעמם".

שוורץ ביקש להבהיר כי "בהזדמנות זו כדאי להתייחס התייחסות אחרונה לטועני הטענות. בפעם שעברה טענו גורמים אלמוניים כנגד הנבחרת כי נרשמה בדרך פסולה, דבר שהוכח כשקר, והיה ידוע לטוענים שזו טענה שקרית"

"כעת הם באים שוב בטענה שקרית ומבקשים את התייחסותינו לשקריהם. אנו כקבוצה שפועלת יחד עם כל רבני השכונה ולמען תושבי השכונה, שמוקירים את פעילותינו ונעזרים בנו לכל צורך וקושי שנתקלים בו, נמשיך ביתר שאת לשרת את הציבור מתוך כבוד וערכים, ולא נשתף פעולה עם הניסיון להכניס לתוך שכונתנו האהובה, אווירה של ריב ומדון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר