מומחים מעריכים

התפרצות הקורונה: בתוך שבועיים נגיע ל-1000 נדבקים ביום

חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו היום ניתוח עדכני למועצה לביטחון לאומי לפיו ללא שינוי באופן ההתנהגות - בסבירות גבוהה נראה הגעה לכ-1000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים (חדשות, בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

חוקרי האוניברסיטה העברית העבירו הערב (מוצ"ש) ניתוח עדכני למל"ל, לפיו התייצבות של מקדם הדבקה של כ 1.5, מוביל להכפלה במספר הנדבקים היומי כל כשבוע.

לפי הניתוח של המומחים, עליה בתחלואה קשה ובינונית איטית משמעותית ולא ניתן עדיין להעריך עד כמה גל ההדבקה הנוכחי יוביל לתחלואה.

החוקרים מזהירים כי: "ללא שינוי באופן ההתנהגות - הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך - בסבירות גבוהה לא נצפה האטה ונראה שקשה למנוע הגעה לכ-1000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים. נציין כי אפקט המסכות לא ניכר כרגע".

לדבריהם: "המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך להשגת אפקט דומה". עוד מציינים החוקרים כי: "החיסונים ניכרים כפחות יעילים במניעת הדבקה מאשר בעבר, כ 60-80% לעומת הערכות בוריאנט אלפא של מעל 90%. בשלב זה אין בחינה בישראל של יעילות החיסון בתחלואה קשה, אך בעולם ניכר שהגנה זו דומה לעבר".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי בימים האחרונים נרשמה היענות גבוהה ביותר לחסוני קורונה בקרב בני הנוער, ועד כה התחסנו בחיסון כנגד קורונה: למעלה מ-100 אלף בני 12-16.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי עד כה 5,627,412 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה לנגיף הקורונה, 5,174,627 קיבלו את מנת החיסון השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר