לייקווד

מודעות אלמוניות בעד ונגד העלייה לישראל

בעיירה החרדית לייקווד הופצה מודעה הקוראת למשפחות אברכים להצטרף ל'חבורת בני תורה' שיהגרו לארץ הקודש, אך מודעה נגדית מזהירה: "אין 'גדולים' מאחורי היוזמה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים עולים לישראל מארה"ב, ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

מודעות אלמוניות הופצו בעיירה החרדית לייקווד שבניו ג'רזי, בעד ונגד עלייה של אברכים מקומיים ומשפחותיהם לישראל.

עד כה, התקיימה עלייה משמעותית של אברכים מארצות הברית לישראל, בעיקר מיד לאחר נישואיהם. אך כעת, באורח נדיר, מתקיים ניסיון לארגן עלייה קבוצתית ומרוכזת של עשרות משפחות יחד - כך עולה מדיווח של העיתונאי צביקה קליין.

המודעה הראשונה הופיעה בשבועון מקומי. במודעה נאמר כי "חבורה של בני תורה מתארגנת בברכת גדולי ישראל, לעבור כאיש אחד בלב אחד לארץ ישראל.

"בעזרת השם יהיו לנו מוסדות שלנו בשפה האנגלית, דיור במחירים שווים לכל נפש ואפשרויות פרנסה", נטען במודעה שלא מופיע בה שם של אדם, חברה או ארגון כלשהו.

המודעה הוסיפה והבטיחה כי "למעלה משישים משפחות כבר נרשמו. שלחו את פרטיכם, ונעדכן אתכם לגבי מועד האסיפה הבאה". בתחתית המודעה מופיע מספר טלפון להתקשרות.

אך ימים ספורים לאחר הפרסום, הופץ ברחבי לייקווד מסר אנונימי הנוגד אותו, ותוקף את היוזמה:

"בזמן האחרון ישנו גל של מודעות אנונימיות המתפרסמות בעיתונים של לייקווד, ומעודדים אברכים לעלות לארץ ישראל. במודעות האלו ישנם כל מיני הבטחות: 'מוסדות לימוד באנגלית, פרנסה, דיור בזול', כעת הם קוראים לאנשים להצטרף לאסיפה כדי לקבל פרטים נוספים.

"שימו לב, מספר ארגונים ציוניים וחילוניים, שאינם מזדהים כך בגלוי, מנסים לפתות קוראים תמימים שעשויים לשקול אפשרות זו - וזוהו כמי שעומדים מאחורי מספר יוזמות", מזהיר המסר.

עוד נטען כי "במודעות הוזכר שישנה תמיכה מגדולי ישראל, אך לא מוזכרים שם שום שמות. אין שום גדולים מאחורי היוזמה הזו. אל תתפתו. תתייעצו עם הרב שלכם לפני שאתם מסכימים להשתתף בכל אסיפה שכזו".

הכותב, שהדרך היחידה לזהותו היא בעזרת כתובת מייל בשם 'נפשנו', מבטיח כי "הוועדה תפרסם את דעת התורה בקשר להסתדרות הציונית העולמית", ובכך אולי רומז לזהות הגוף שעומד לטענתו מאחורי המודעות, שקוראות לאברכים לעלות עם משפחותיהם לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר