שירותי חוץ

לפיד שוב מביך: בירך ארה"ב בדגל הלא נכון

כשענייני החוץ של מדינת ישראל בידיו של יו"ר 'יש עתיד': לפיד בירך את אמריקה לרגל יום העצמאות ה-245 שלה, רק שהתבלבל בדגל וצייץ דגל דומה. אנשי נתניהו עקצו (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר החוץ יאיר לפיד צייץ היום (ראשון) ברכה בטוויטר לארצות הברית, לרגל יום העצמאות שלה - וגרם למבוכה כשהוסיף לציוץ בטעות, לצד דגל מדינת ישראל, את דגל ליבריה הדומה לדגל האמריקני.

"245 שנות שגשוג, חירות, וחופש. מזל טוב לידידתנו הטובה ביותר, אמריקה", כתב לפיד בציוץ שהפך לבדיחת רשת. "אין לישראל בת ברית קרובה מארה"ב ואין לארה"ב חברה טובה מישראל".

דקות אחרי לאחר שעלה לאוויר, מחק לפיד את הציוץ והעלה אותו מחדש, הפעם כלל ללא דגלים.

הציוץ שנמחק. לצד דגל ישראל - דגל ליבריה (צילום: מסך, טוויטר)

אנשי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עקצו את לפיד. "לא ידעתי שחוגגים בליבריה את יום העצמאות האמריקאי", כתב יועץ הניו מדיה של נתניהו טופז לוק, "יחסי ישראל-ארה״ב בידיים טובות עם מישהו שאפילו לא מכיר את דגל ארה״ב".

יאיר נתניהו צייץ: "איזה חמוד שר החוץ וראש הממשלה בפועל שלנו יאיר לפיד. לכבוד יום העצמאות של אמריקה הוא שם אימוג׳י של הדגל של המדינה האפריקנית ליבריה".

לפידמבטיח "לתקן טעויות" עם האמריקאים... (צילום: סטפאנו מלוני; שגרירות ישראל ברומא)

זו הפעם השנייה בתוך שבוע ששר החוץ הופך לבדיחה ברשת. בשבוע שעבר, אחרי שחנך את שגרירות ישראל באיחוד האמירויות צייץ ברכה באנגלית שצופה בשגיאות לשוניות מביכות, שנראתה ככזו שהועתקה מ'גוגל טרנסלייט'.

הגולשים לא נותרו חייבים. "תשמע, אני מבין שאין לך בגרות, אבל איך חשבת להיות שר החוץ כשיש לך אנגלית של חוטף מטוסים?" הגיב לו אחד מהם בשבוע שעבר.

גולש אחר הגיב בסרקזם: "אנגלית חליפית".

והיה מי שלקח את זה לכיוון ההשתלחות שלו בחרדים, לשעבר, והטפתו על לימודי ליב"ה. "בעיקר מטיף לחרדים על "ליבה" ועל "השכלה", כתב הגולש.

גולשת יקירה ליברמן הגיבה: "זה לא אמיתי, אנגלית ברמת בית ספר יסודי. יאיר, מעניין איך אתה כותב שר החוץ באנגלית minister of aut חחח".

אחרת הגיבה: "הבת שלי בת ה-9 מדברת אנגלית יותר טוב ממך".

טופז לוק, יועץ הניו מדיה של נתניהו, עקץ בציוץ תגובה משלו, באנגלית. "מר לפיד", כתב, "נא אל תצייץ לבד, במיוחד באנגלית. גם אם אתה משועמם במהלך פגישות חשובות, עדיף שתשחק 'קנדי קראש' במקום לצייץ. כל טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר