מ-7 בבוקר

בית הדין האזורי לעבודה התיר לעובדי קופת חולים כללית לשבות מחר

בשל אי עדכון שכר לעובדי מינהל ומשק, בקופת חולים כללית יצאו מחר לשביתה שתמשך שמונה שעות, מלבד מקומות שהוחרגו • בהסתדרות פעולים לפתור את המשבר (אקטואליה)

בני סולומון | כיכר השבת |
ארכיון. קופת חולים כללית במודיעין עילית (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

על פי הודעת ההסתדרות, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, התיר הערב (ראשון) לעובדי קופת חולים כללית לשבות מחר, מהשעה 7:00 ועד 15:00. בשלב זה מדובר בשביתת אזהרה בת שמונה שעות - בבתי החולים ובמרפאות של קופ"ח כללית.

השביתה כוללת עובדי מינהל ומשק, כוחות עזר וסניטרים, אקדמאים במח"ר, טכנאים והנדסאים, מהנדסים ועובדי דור ב'.

הסיבות לשביתה הן: עדכון שכר לעובדי מינהל ומשק, לאחר שלמעלה משנתיים משרד האוצר מעכב את עדכון השכר.

שופטת בית הדין יפית מזרחי לוי, קבעה: "התרשמנו כי קיומה של שביתה תקדם את עניינם של המשיבים ועשויה להשפיע על המו"מ בין הצדדים".

במכתב שהעביר יו"ר הוועד הארצי של עובדי קופ"ח כללית, פרופסר בן-חמו, לעובדים, כתב: "אין ראויים מהעובדים בשירותי בריאות כללית, לעדכון שכר ייחודי, לאחר ששנים לא זכו לעדכון. ארגון עובדי קופ"ח כללית לא יאפשר לנצל את מסירותם ולהוליך שולל את העובדים הנ"ל, אשר מהווים את אחד מעמודי התווך של שירותי בריאות כללית כארגון הבריאות המוביל בעולם, בימי שגרה, וקל וחומר בעתות משבר, כפי שחזינו בתקופת הקורונה".

יצוין, כי בבתי החולים: בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום. בחדרי הניתוח יעבדו כרגיל. במחלקות האשפוז העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום. במחלקות לטיפול נמרץ העובדים השובתים יעבדו בהיקף מצומצם כנדרש. במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידות פריון וטיפול נמרץ – יעבדו כל הצוותים כרגיל. במרפאות הקהילה: העובדים השובתים יעבדו במרפאות במתכונת חירום.

עוד יצוין, כי השירותים אשר ימשיכו להינתן והמוחרגים מהשביתה: טיפולי בית. מתן אינסולין. טיפול בפוריות. טיפול בחולים אונקולוגיים. מוקדים יפעלו במתכונת חירום. טיפולי דיאליזה. מכון גסטרו. יחידות לאשפוז יום. בנוסף, בדיקות וחיסוני קורונה ייערכו כרגיל. מחלקת הביטחון תעבוד כרגיל. טיפולים דחופים, ניתוחים וצילומי דימות - יוחרגו מהשביתה.

יישובים בפריפריה בהם קיימת רק מרפאה אחת של הכללית יוחרגו מהשביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר