המגבלות יוחזרו?

הנתונים חושפים: יעילות חיסון הקורונה ירדה משמעותית

במשרד הבריאות מזהים ירידה משמעותית ביעילות החיסון כנגד הדבקה מהווריאנט החדש של הקורונה. יחד עם זאת, החיסון יעיל כנגד מחלה קשה או אשפוז בבית חולים (אקטואלי)

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בשבועות האחרונים מזהים במשרד הבריאות ירידה משמעותית ביעילות החיסון מפני הדבקה בנגיף הקורונה, כך מדווח אדיר ינקו ב-ynet.

אמש (ראשון) נערכה ישיבה של הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות שם הוצגו הנתונים של חודש מאי לפני ההתפרצויות החדשות, אז עמדה יעילות החיסון על 94.3%, לעומת זאת בחודש האחרון היעילות כנגד הדבקה עומדת על 64% בלבד. אם כי חובה לציין, כי מדובר לרוב במחלה אסימפטומית או קלה בלבד.

בינתיים, החיסון נחשב ליעיל במיוחד כנגד מחלה קשה או אשפוז והוא בחודש האחרון עומד על 93%. יצוין, כי בגלל שמספרי החולים נמוכים יחסית קשה עדיין לומר בצורה ברורה האם אכן מדובר בירידה, או שמא אנשים רבים נדבקים ואנו כלל לא יודעים שנדבקו כי הם א-סיפטומטים בשל החיסון.

עד כה בחודש האחרון, רבים מהנדבקים הם מחוסנים ורק ביום שישי האחרון 55% מהנדבקים היו מחוסנים, אך ב"ה שיעור המאושפזים בבתי החולים במצב קשה עולה בקצב איטי מאד ולא במקביל למספר הנדבקים.

אתמול היו 292 נדבקים ושיעור המאומתים מתוך תוצאות הבדיקות עלה והוא עומד על 0.8%. מספר החולים הקשים טיפס ל-34 עלייה של שלושה חולים משבת ועלייה של 12 חולים בשבוע האחרון. מספר החולים המונשמים עומד על 16 מונשמים ללא שינוי ניכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר