מתקפה חריפה

הרב הראשי נגד מתן כהנא: "לא לחיסול הרבנות הראשית"

הרב הראשי, הגר"ד לאו, בביקורת חריפה על מהלכיו הצפויים של השר מתן כהנא ברבנות הראשית לישראל: "ככל שניתן לייעל ולשפר אנחנו בעד, אבל לא לשפוך את התינוק עם המים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר כהנא בלשכת הרב הראשי (צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדן הגדול, בביקורת חריפה על מהלכיו הצפויים של השר לשירותי דת ואיש 'ימינה', מתן כהנא: "ככל שניתן לייעל ולשפר אנחנו בעד, אבל לא לשפוך את התינוק עם המים".

הגר"ד לאו קיים פגישה מיוחדת עם רבנים מארצות הברית שביקשו לשמוע את עמדתו בנושאי דת ומדינה העומדים בימים אלו לדיון ציבורי בשל הרצון של המשלה לבצע שינויים בסטטוס קוו.

במהלך הישיבה התייחס הגר"ד לאו לשינויים שהשר כהנא מבקש לבצע במערך הכשרות והגיור: "יש חשיבות רבה מאד לשמירה על מערך הכשרות ומערך הגיור אשר מוכרים כיום בכל העולם וכל רבני הקהילות סומכים את ידם על מערכות אלו בשל המקצועיות והדרך אותה הם מובילים כאשר מחד נצמדים להוראות השולחן ערוך ויחד עם זאת עושים העל בכדי להגיש את שירותים אלו בצורה שתתאים לכל אחד ואחד".

השר מתן כהנא על השאיפות במשרד הדתות

בהמשך החריף הרב הראשי את דבריו והתבטא: "הרב הראשי התייחס למהלכים מסוימים שנרקמים בימים אלו ואמר "אנחנו חייבים לזכור, כולנו אנשים אחים והאחריות לשמירה על הצביון היהודי של מדינת ישראל מוטלת על כולנו לכן חייבים לומר בקול ברור בכל מקום, לא לחיסול הרבנות הראשית, לא להריסת המרקם הדק והסטטוס קוו השביר שגם ככה בקושי מתקיים".

הרב הראשי והרבנים מארה"ב, היום

הגר"ד לאו הדגיש: "כמובן שככל שניתן לייעל ולשפר אנחנו בעד וזה הקידוש ה׳ הכי גדול שאפשר לעשות אבל חייבים להדגיש שלא לשפוך את התינוק עם המים ולדאוג להמשך קיומה של הרבנות הראשית כפי שהיא היום' אני מקווה כי נקבל את הכלים הנצרכים לייעול ושיפור המערכת ונוכל להמשיך לקדש שם שמים בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר