שוב מסית?

ליברמן: "להשקיע בחדשנות או באברכים?"

"כאשר אתה משקיע בחדשנות אז המדינה מקבלת על כל שקל 7 שקל בחזרה, אז השאלה איפה אתה משקיע, בחדשנות או בישיבות או באברכים", פרס השר ליברמן את משנתו (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ליברמן, היום (צילום: ניב קנטור)

שר האוצר הטרי איווט ליברמן, פרס היום (שני) את משנתו בכנס רואי החשבון בעיר אילת, בין היתר, לא שכח את משנתו הסדורה נגד הציבור החרדי.

תחילה דיבר ליברמן על כניסתו לתפקיד שר האוצר ואמר: "מדינת ישראל זה משהו שונה, מי בכלל חושב על מאה ימי חסד. סה"כ הגענו לפני שלושה שבועות וזה נראה כמו נצח. מהיום הראשון דרישות ומו"מ, שביתות ואיומים - ואנחנו רגילים. אני מאוד נהנה לעבוד עם הדרג המקצועי במשרד האוצר, האווירה בממשלה היא אחרת לגמרי, ישבתי בהרבה ממשלות וזו ממשלה מאוד לא טבעית ודי מורכבת אבל מבחינת הנכונות לעבוד והאווירה זה משהו מרענן".

על אישור התקציב, אמר ליברמן: "התפקיד הכי חשוב שלי כרגע הוא לאשר תקציב שיביא לנו צמיחה. אנחנו מדינה שכבר 3 שנים ללא תקציב, פעם אחרונה שהצביעו על התקציב היה במרץ 2018. אנחנו מודעים לכל הנתונים המאקרו הכלכליים ולכן הדבר הכי חשוב זה לאפשר צמיחה".

כאן עבר איווט לדבר נגד הציבור החרדי, "כששואלים אותי מאיפה תביאו כסף? הרי התחייבת שלא תעלה מיסים אז מאיפה תביאו כסף? הכסף יבוא מהשינויים המבניים שאנחנו מתכננים - התייעלות. יש שלושה כיוונים שחייבים למקד שם את המאמץ, הראשון הוא כל השינויים המבניים וההתייעלות, השני הוא השקעות נכונות - אנחנו יודעים כאשר אתה משקיע בחדשנות אז המדינה מקבלת על כל שקל שבעה שקלים בחזרה אז השאלה איפה אתה משקיע, בחדשנות או בישיבות או באברכים זו שאלה קריטית. הגורם השלישי זה נושא הרגולציה, כשאתה לוקח את כל הדו"חות של כל המוסדות הבינלאומיים רואים שאנחנו המדינה עם הרגולציה הכי מסובכת ואם אנחנו נטפל בשלושת הדברים האלה אז בהחלט נוכל לשחרר עשרות מליארדי שקלים".

מרגי נגד איווט: "למה לבטל את הפטור ממס בקניה ברשת?" (צילום: ערוץ כנסת)

לגבי העלאת המסים אמר ליברמן: "השאלה היא בשביל מה מעלים מיסים - מעלים כדי לקבל יותר כסף. ברגע שנבצע את שלושת הגורמים נוכל לשחרר כספים אדירים ולא נצטרך להעלות מיסים. בנוסף צריכים להגביר תחרות בשוק הבנקאות, צריך להכניס יותר גופים חוץ בנקאיים ומוסדיים לשוק למשל של החדשנות ודיור להשכרה. אני נגד העלאת מיסים זה מכשיר שמבריח אנשים, תראו מה קורה, כמה ישראלים רכשו נדל"ן בשנים האחרונות בחו״ל, למה הם יושבים שם? בואו נביא אותם לכאן."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר