אחרי החילול

פתק בביאלה: 'יש לכם צואה מתחת לכיפות'

שבוע בלבד לאחר שילדים הרסו 67 מצבות, תקרית אנטישמית נוספת באותו בית עלמין - בעיר ביאלה שבפולין • הקהילה: "מקווים שכמו בשבוע שעבר, העבריין ייתפס במהרה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפתק והשקית (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הקהילה)

אנטישמיות בפולין: שבוע בלבד לאחר שילדים בביאלסקו-ביאלה הרסו כשבעים מצבות בבית העלמין היהודי בעיר, תקרית אנטישמית מזעזעת נוספת באותו בית עלמין.

לפני כשבוע עצרה משטרת ביאלסקו-ביאלה שלושה ילדים בגילאי 12 ו-13, בחשד שניתצו, השחיתו ושברו 67 מצבות בבית העלמין בשבת שלפני כן (פרשת בלק) - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפולנית Wyborcza.

השבוע, יהודים שפקדו את בית העלמין לאחר השבת (פרשת פנחס), גילו כי הוא הותקף שוב באנטישמיות: לגדר המקיפה את בית הקברות הוצמדה שקית ובה מה שנראה כמו שיירי צואת אדם, בצירוף פתק שעליו דברי אנטישמיות בשפה עילגת.

"איחול לכל היהודים: תתחילו למלא בצואה את מיטותיכם, ולרוקן את קברי המתים שלכם, כדי שלא יהיה לכם איפה לבקר", נכתב בפתק, בצירוף דברי 'הסבר': "מה שמתחת לפתק, הוא בסך הכל דוגמית של מה ששוכן מתחת לכיפות שלכם".

בפעם השנייה בתוך שבוע הוזמנה המשטרה למקום, ופתחה בחקירה.

הקהילה היהודית פרסמה תיעוד של המעשה, וכתבה: "עוד שבת עצובה, ועוד ביקור משטרתי בבית העלמין. אנו מקווים שכמו בשבוע שעבר, העבריין ייתפס בקרוב".

בית העלמין של ביאלסקו-ביאלה, שנבנה לפני 172 שנה, נחשב לאחד היפים בפולין - ואוגר בתוכו מאות שנות היסטוריה יהודית בעיר, שממנה יצאה חסידות ביאלה המוכרת.

חלק מהמצבות המנותצות (צילום: מתוך דף הפייסבוק של הקהילה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר