"לכבד את האמונה"

הפסל של ריבלין הוצב בשדרה בבית הנשיא

בשדרת הפסלים בבית הנשיא בירושלים, הוצב היום פסלו של הנשיא העשירי של ישראל, ראובן ריבלין. הפסל עשוי ברונזה ונוצר באמצעות תבנית שעווה שלתוכה נוצקה המתכת (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הפסל של ריבלין (צילום: חיים צח / לע"מ)

פסלו של נשיא המדינה העשירי הוצב היום (שני), בשדרת פסלי הנשיאים שבבית הנשיא בירושלים, הפסל, יצירתה של האמנית סיגלית לנדאו, והוא עשוי ברונזה ונוצר באמצעות תבנית שעווה שלתוכה נוצקה המתכת.

בלוחית המוטבעת על עמוד השיש עליו ניצב הפסל, נכתב ציטוט מדברי הנשיא: "בבית אבא ואמא נשמתי את הרוח האנושית. ינקתי את המסורת היהודית, את ההדר והתגר הז'בוטינסקאי, אך מעל הכל למדתי להקשיב. למדתי לכבד את אמונתו של האחר, ולמדתי להכיר בכאבו. בבית למדתי שבלי היכולת להקשיב - נמנעת היכולת ללמוד, ובלי היכולת ללמוד - נמנעת האפשרות לתקן".

האמנית סיגלית לנדאו אמרה: "בראשית הדרך ערכנו מפגש בבית הנשיא בו רשמתי וצילמתי עם שותפי, יותם פרום, את פניו וכתפיו של הנשיא מהרבה נקודות מבט וזווית. לאחר מכן, מצוידת ברישומים ובצילומים שהדפסנו, כהרגלי, פניתי לשולחן הריתוך. שם אני מתחילה את כל הפסלים שלי".

"בעזרת תבנית ראשונה עברתי לפסל את הדיוקן ביתר פירוט בשעווה ואחרי לא מעט זמן עבודה - עלינו לירושלים כדי לבחון את התוצאה בהקשר של הגן. נהניתי להכיר מקרוב את הנשיא וצוותו. נהניתי מהתהליך המאתגר. אני פסלת אקספרסיבית ללא ניסיון רב בפיסול של דיוקנאות, אבל מבלי לוותר את השפה הפיסולית שלי יצרתי דיוקן שיש בו במשהו משמחת החיים ואישיותו הקורנת והמלבבת של כבוד הנשיא היוצא מר ראובן (רובי) ריבלין."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר