הדרמה בבית שמש

חבר המועצה המפוטר: "בלוך לא יודעת לעמוד במילה"

שלמה ברילנט, חבר מועצת העיר בית שמש שפוטר מתפקידו בקואליציה במתקפה על ראש העיר: "לא יודעת לעמוד במילתה שלה, היא איבדה את אימון רוב חברי המועצה" (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
חבר מועצת העיר שלמה ברילנט (צילום: ש.ב)

לאחר שאתמול (ראשון) החליטה ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, לפטר בצעד דרמטי שבעה חברי מועצה, מתוכם שניים מ'דגל התורה', שניים מ'אגודה' ושלשה נוספים מהליכוד, מתפקידם בקואליציה, יוצא חבר המועצה, שלמה ברילנט, מתקפה חריפה נגדה.

ברילנט, איש 'דגל התורה' ששימש כאחראי על אגף שפ"ע, טוען בריאיון ל'כיכר השבת' כי: "ראש העיר לצערי לא יודעת לעמוד בהסכמים, לא יודעת לעמוד במילתה שלה. במילים פשוטות מילה זאת לא מילה ובמבחן התוצאה איננה מוכנה לקבל הצבעה שנותנת ביטוי אמיתי לטוב המאחד בין חלקי העיר".

לדבריו: "חברי מועצת העיר לא מקבלים משכורת, ובשונה מהצהרותיה אין לנו כוונה לאינטרסים צרים, רק טובת העיר והמוסדות עומדים לנגד עינינו, ושוב לצערי היא איבדה את אימון רוב חברי המועצה, מה שלא מאפשר כרגע עבודה משותפת".

חבר המועצה המפוטר טוען כי כדור השלג החל להתגלגל בהצבעה בהנהלת הקואליציה "עלתה הצבעה בהנהלת הקואליציה וכאן חשוב להבהיר, במליאה יש משמעת קואליציונית ואכן לא הצבענו נגד, הצבענו נגד בהנהלת הקואליציה, בהנהלה מחליטים מה ההצבעות שיעלו במליאה ופשוט לא אפשרנו את העלאת ההצבעה במליאה. זה לגיטימי לחלוטין וזה תפקידנו כחברי מועצה לא נבחרנו בכדי לשמש כבובות ראווה".

ברילנט לא חוסך בביקורת: "ראש העיר בחרה לפטר אותנו כי היא לא מסכימה לאפשר דיאלוג בסיסי ומנסה להכתיב מציאות במילים יפות ובדרכים עקלקלות ההיפך הגמור מהידברות הבנה והכלה בחלק הטוב והמשותף של תושבי העיר, ככה לא בונים אימון ככה לא דואגים לכיתות חינוך בעיר, הבעיה היותר קשה שהיא אפילו לא מנסה להסתדר, אלא לכפות את דעתה בבחינת כזה ראה וקדש, וכן חשוב להדגיש כי ניתנו לה מספר הזדמנויות. אבל היא פשוט לא מכירה בנו".

ברילנט התייחס לעובדה הקואליציה צפויה ליפול רק בעוד שנה וטען: "הגשנו בקשה לישיבת מליאה שלא מן המניין, היא חייבת לכנס אותה ונמשיך לדאוג לטובת העיר, אנו כמובן קוראים לה מכאן להצטרף אלינו להנהגת העיר בצורה שווה ומהוגנת קשובה ומסבירת פנים".

"חשוב לציין ולהדגיש", הוסיף חבר המועצה המפוטר: "לא מדובר כאן במחלוקת חרדים חילוניים, סיימנו עם זה בעיר הזאת, גם חברי הליכוד פוטרו. אנחנו מדברים על הנהגה שקופה שמילה זו מילה".

עם זאת, ברילנט מבהיר כי הדלת אינה סגורה בפני בלוך: "ראש העיר התגאתה בקואליציה מקיר לקיר, אכן. ובקואליציה מקיר לקיר יש מקום להשמעת דעה לכל גווני העיר, ולנהל את העיר בשקיפות ביושרה ובהוגנות, רק לאחרונה ניסיתי להעביר אישור תקציב של 4 מיליון ש"ח למחלקת שפ''ע זה תקציב של כל העיר, לא קשור לאף מפלגה... תקציב לשיפור פני העיר והיא התנגדה. כשראש העיר תחליט ותשכיל לפעול באמון מלא מול רוב חברי המועצה, אנחנו נהיה שם בשבילה".

כזכור, אתמול הודיעה ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך, על החלטתה לפטר את סגני ראש העיר מ'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' וכן את נציגי 'הליכוד' בקואליציה, וזה לאחר משבר מתמשך בקואליציה שבראשותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר