ניו יורק

דו"ח שנתי: עלייה משמעותית באנטישמיות

משטרת העיר ניו יורק מדווחת כי ביחס לשנה שעברה, ניכר גידול בן 69% במספר התקיפות על רקע אנטישמי בתחומי העיר • גם פשעי שנאה כלפי מיעוטים אחרים - בעלייה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדי מותקף באנטישמיות, השנה בניו יורק (צילום: מצלמות אבטחה / WMSBG)

עלייה משמעותית במספר אירועי האנטישמיות בעיר ניו יורק בשנת 2021, כך עולה מדו"ח שנתי שמגישה NYPD (משטרת ניו יורק).

המשטרה, שמציגה את נתוני פשעי השנאה שאירעו מתחילת השנה האזרחית ועד עתה - בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדווחת כי ביחס לשנה שעברה, ניכר גידול בן 69% במספר התקיפות על רקע אנטישמי בתחומי העיר.

כזכור, המאורעות הביטחוניים שבין ישראל לחמאס השנה, עמדו במרכזה של שרשרת אירועי אנטישמיות ששטפה את ניו יורק, כמו גם את ארצות הברית ואת העולם כולו.

לפי הדו"ח, 113 תקריות אנטישמיות נרשמו ב-2021, לעומת 67 בשנה שעברה - זאת למרות שהיתה צפויה ירידה באנטישמיות שכן תקופת הקורונה מנעה מפגשים בין אנשים.

חלק מאירועי האנטישמיות בארה"ב בשבועות האחרונים: שליח חב"ד שספג דקירות; בתי כנסת שקיבלו איומים; ילד חרדי שחטף אגרופים; אנטישמי שהשתולל במסעדהכשרה - ועוד.

אנטישמי משתולל במסעדה כשרה - ונעצר (צילום: מצלמות אבטחה; לפי סעיף 27א')

כזכור וכפי שדיווחנו ב'כיכר השבת', מחקר מוביל על יהדות ארה"ב דיווח כי למעלה מ-90% מיהודי ארה"ב טוענים שיש לפחות "קצת" אנטישמיות בארצות הברית, מתוכם 45% שאומרים שיש "הרבה" אנטישמיות. רק 6% אומרים שאין הרבה אנטישמיות, וקרוב לאפס (פחות מ -1%) אומרים שאין בכלל.

75% טוענים שיש יותר אנטישמיות בארצות הברית מאשר לפני חמש שנים. רק 5% אומרים שיש פחות, ו -19% אומרים שיש בערך אותה מידה של אנטישמיות כמו לפני חמש שנים.

62% מהיהודים הלבושים או נראים כיהודים מבחינת חיצונית, השיבו לסוקרים כי הם מרגישים פחות בטוחים כיום בארצות הברית, בהשוואה ללפני 5 שנים. 34% לא חשו בכל שינוי ואילו 3% חשים בטוחים יותר כיום.

37% מיהודי ארצות הברית טוענים כי ראו כתובות נאצה או השחתה נגד יהודים בקהילה המקומית שלהם במהלך 12 החודשים האחרונים. 19% טוענים כי יצא להם לחוש לא רצויים בשל יהדותם ו-15% טוענים כי הם כונו בשמות פוגעניים. 8% אומרים כי ב-12 החודשים שקדמו לביצוע הסקר הם הוטרדו ברשת, ו-5% סיפרו שהותקפו פיזית בגלל היותם יהודים.

לפי הדו"ח של משטרת ניו יורק, גם מיעוטים אחרים סובלים מעלייה במספר פשעי השנאה כלפיהם: אירועי שנאה כלפי בני המיעוט האסיאתי זינקו ב-400% - יתכן שעל רקע נגיף הקורונה שמקורו בסין. גם בתקיפות גזעניות כנגד אפרו-אמריקנים ניכרת עלייה, כאשר המספר כמעט מכפיל את עצמו ביחס לשנת 2020.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר