הגיעו להסכם

הספינה שנתקעה בסואץ שוחררה ממעצר

חודשים אחרי שהתהפכה וחסמה למשך כשבוע את אחד מנתיבי השיט החשובים והעמוסים בעולם, ספינת הענק תשוחרר מתעלת סואץ ובעליה ישלמו פיצויים כספיים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הספינה התקועה (צילום: Shutterstock)

צו המעצר מעל ספינת הענק Ever Given, שחסמה את תעלת סואץ במשך קרוב לשבוע במרץ האחרון ומאז הוחזקה בידי רשויות התעלה באגם סמוך, הוסר היום (שני) בידי בית משפט במצרים.

הספינה צפויה לצאת מהתעלה מחר, לאחר שבעליה הגיעו על הסכמי פיצויים עם רשויות תעלת סואץ, שישולמו לה בעקבות שיתוק אחד מנתיבי השיט העמוסים בעולם.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', ספינת ענק התהפכה לפני כשלושה חודשים וחסמה את אחד מנתיבי השיט החשובים והעמוסים בעולם. הספינה, שנקראת "MV Ever Given" ואורכה 400 מטר ורוחבה 59 מטרים, נחשבת לאחת הגדולות בעולם והתהפכותה ארעה ככל הנראה בשל רוחות עזות שהיכו בה.

בהודעה שפרסמה חברת Evergreen Marine שמחזיקה בספינה נמסר כי לא נגרם נזק למטען הספינה או לאנשי הצוות וכי ככל הנראה רוחות חזקות במיוחד במהירות של כ-50 קמ"ש הביאו לתאונה.

תיעוד לווייני הראה כי חרטום האונייה התנגש בקיר המזרחי של התעלה, וכי ירכתיה נתקעו בקירה המערבי. בתמונה שפרסם באינסטגרם משתמש שהיה כנראה על ספינה אחרת שנאלצה להמתין באזור נראית ה-Ever Given תקועה לרוחב התעלה.

הספינה נתקעה כשישה קילומטרים מצפון לפתח הדרומי של התעלה, בסמוך לעיר סואץ, אזור שהוא חד-נתיבי וההערכה היא שייקחו כמה ימים לפחות לחלץ את הספינה ככל הנראה באמצעות פירוק חלק מהמטען שעליה. שבינתיים נתיב הסחר בו עוברים מידי יום כ-50 כלי שיט חסום לתנועה דבר שגורם לנזקי ענק הן לחברות שמעבירות את הסחורה והן למצרים שתעלת סואץ היא אחת המקורות המרכזיים של המדינה למטבע חוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר