החיסון אכן עובד?

מחקר חדש: מחוסנים נגד נגיף הקורונה גם מדביקים פחות

מחקר חדש שנערך בבית החולים שיבא תל השומר בשיתוף אוניברסיטת הארווארד קבע כי מחוסנים נגד קורונה לא רק נדבקים פחות גם מדביקים פחות אפילו לאחר כבר מנה אחת (עדכוני קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

מספרי המאומתים ממשיכים לטפס כשהיום חצינו את קו ה-500 מאומתים ביממה, אם כי מקדם ההדבקה ירד מעט בימיים האחרונים, ייתכן כי הסיבה לכך נמצאת במחקר חדש שהתבצע בבית החולים שיבא תל השומר. המחקר החדש קבע כי מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות אפילו מנה אחת.

המחקר נערך בשיתוף אוניברסיטת הארוורד, ומממצאיו עולה כי המחוסנים לא רק נדבקים פחות, אלא גם מדביקים פחות - כבר אחרי המנה הראשונה. המחקר התבצע בקרב 9,650 עובדי שיבא במשך שלושה חודשים מיום מתן המנה הראשונה של החיסון.

משרד הבריאות הסביר הערב כי הוא מנטר את מועילות החיסון נגד נגיף הקורונה באופן שוטף. כפי שפורסם אתמול (שני) בהודעת משרד הבריאות מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, החל מה-6 ביוני, יש ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

במשרד הבריאות מסבירים את חישוב מועילות החיסון, החישוב של מועילות החיסון, מבוסס על היארעות לזמן-אדם בהשוואה בין מחוסנים ולא מחוסנים בתקופת המעקב. כאשר חיסון מועיל ב-100%, לא יהיה אף מקרה בקרב המחוסנים. כאשר חיסון אינו מועיל (0), שיעור תחלואה יהיה זהה בין מחוסנים ולא מחוסנים. משמעות של מועילות החיסון היא איזה אחוז מהתחלואה (או אשפוזים או תמותה) ניתן למנוע על ידי החיסון. הנתונים מנותחים במודל סטטיסטי המאפשר תקנון לגורמים שעשויים להשפיע על התוצאות, כגון גיל הנדבק ושבוע ההתפרצות.

נושא עמידות החיסון מטריד מדינות רבות בעולם. רק היום אמר שר הבריאות של בריטניה כי חובת הבידוד על מי שבא במגע עם חולה קורונה מאומת תבוטל במקרה והאדם חוסן באופן מלא החל מאמצע החודש הבא, לא ברור עדיין מדוע הוחלט לדחות את הנושא בעוד חודש במידה ואכן החיסון יעיל מספיק. עם זאת בבריטניה הבהירו כי המחוסן יצטרך לעשות בדיקה כדי לשלול הדבקה.

מוקדם יותר נמסר מהמרכז הרפואי וולפסון, כי עובדת מחוסנת באחת ממחלקות האשפוז, נבדקה היום בשל סימפטומים ונמצאה חיובית לקורונה. בעקבות זאת, כל אנשי הצוות והמטופלים במחלקה החלו לעבור בדיקות קורונה - במהירות האפשרית. מטופלת אשר שוחררה מאותה מחלקה ב 29.6 ללא כל סימפטומים, נמצאה חיובית לקורונה ב 4.7 . אותה מטופלת שהתה מאז במחלקה שיקומית בבית חולים אחר.

בשלב זה, לא ברור היכן נדבקה אותה מטופלת. הנושא נמצא בבדיקת המרכז הרפואי מתוך תקווה לעצור את שרשרת ההדבקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר