בראשון לציון ובכנסת

שוחד ומרמה; כתב אישום נגד חה"כ דוד ביטן

היועמ"ש החליט להעמיד לדין את יו"ר הקואליציה לשעבר על עבירות שקיים בראשל"צ. לביטן אין חסינות מיידית, אלא יצטרך לבקש אותה מוועדת הכנסת, צעד שסביר שלא יעשה (פלילי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ח"כ דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליטות המדינה הודיעה לח"כ דוד ביטן מהליכוד כי תגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. ע"פ כתב האישום, ביטן לקח שוחד בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

כתב האישום נשלח גם ליו"ר הכנסת מיקי לוי, כדי שיתאפשר לביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי. למרות זאת, סביר להניח שביטן לא יגיש בקשה כזו, בשל היעדר רוב צפוי בוועדה.

בנוסף, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים.

עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו.

ממצאי החקירה העלו כי ביטן קיבל שוחד במזומן בסכום שעולה לכדי מאות אלפי שקלים, וכן הבטחה לקבלת דירות בעד פעולות הקשורות בתפקידו. בתמורה, הפעיל ביטן את סמכותו וקשריו על גורמים שונים והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים מסוגים שונים והפחתת תשלומי עירייה.

עוה"ד דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו.

"ח"כ ביטן סמוך ובטוח, כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת, שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר