סערת החוק הפולני

ראש מפלגת השלטון: "אנו לא חייבים כלום לאף אחד"

לאחר הנזיפות בשגרירי שתי המדינות, ראש מפלגת השלטון בפולין מגיב לדברי הגינוי של לפיד: "אנחנו קובעים את החוקים שלנו" • הרב הראשי צפוי לנאום היום בפרלמנט הפולני (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ירוסלב קצ'ינסקי; הרב מיכאל שודריך (צילום: Shutterstock; ועידת רבני אירופה)

סערת החוק הפולני: לאחר שישראל נזפה בשגריר פולין, ופולין בתגובה נזפה בשגריר ישראל - בקשר לחוק הפולני, צפוי רבה הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך, לנאום בפרלמנט הפולני בשעות הקרובות (רביעי).

החוק, שימנע פיצויים לניצולי שואה בגין רכושם שנלקח מהם בתקופת השואה - החל מתאריך מסויים שייקבע, גרר כזכור תגובות קשות מצד ארגונים יהודיים וגם פוליטיקאים בישראל, לאחר שקודם בפולין בקריאה ראשונה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בשבוע שעבר: "אין לי שום כוונה לשתוק מול החוק הזה. החוק הזה לא מוסרי ויפגע קשות ביחסים בין המדינות. שום חוק לא ישנה את ההיסטוריה".

כעת מגיב לדברי לפיד פוליטיקאי מוביל בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי - ראש המפלגה השלטת במדינה. קצ'ינסקי הגיב לדברי לפיד ואמר: "אנחנו קובעים בעצמנו את החוקים שלנו, אנחנו לא חייבים כלום לאף אחד", כך דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

בשעות הקרובות צפוי לנאום בפרלמנט הפולני הרב הראשי של המדינה, הרב מיכאל שודריך, ולתקוף את החוק.

המסר המרכזי, שצפוי הרב להעלות בפרלמנט, הוא הדיבר "לא תגנוב" - כך מדווח ה'ג'רוזלם פוסט', שלדבריו הרב שיתף עם מקורביו את עיקרי נאומו.

הרב יאמר כי "רכוש זה נגנב פעמיים, פעם אחת על ידי הגרמנים כשכבשו את המדינה ובפעם השנייה על ידי הקומוניסטים לאחר המלחמה. ממשלת פולין הנוכחית היא ממשיכה של הגישה הקומוניסטית, אם כי באופן שונה מאוד, וממשיכה לעבור על 'לא תגנוב' 60 שנה וגם 80 שנה לאחר שהגניבה התרחשה".

"מעשה לא מוסרי לא באמת ייעלם, ההשפעות של חוסר מוסריות לעולם לא נעלמות", יאמר הרב, "אך לכל מי שהיה בעל נכס צריכה להיות הזדמנות וזכות לקבל פיצוי כלשהו בגין חוסר המוסריות בגניבת רכושם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר