כך תגרמו למכונית שלכם לנצוץ למרחקים

שטיפת המכונית שלכם באופן עצמאי תחסוך לכם כסף ותאפשר שימת דגש על מקומות מלוכלכים במיוחד. כך תעשו זאת באופן מושלם, מא' ועד ת' (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

אם תבחרו באופציה של שטיפת הרכב בכוחות עצמכם, תגלו שזו פעילות מרגיעה ומספקת. בשטיפת רכבים מסחרית עושים שימוש בחומרים שוחקים שעשויים לגרד או לפגוע בצבע של המכונית שלכם, כך שהשלמת המלאכה הזו בעצמכם, תאפשר לכם לשמור את הרכב במצב טוב יותר.

כדי לעשות זאת בעצמכם תצטרכו להצטייד במטלית וגישה לצינור מים. יהיה עליכם לשטוף את כל המכונית בפעם אחת, אשר בדרך כלל לוקחת שעה או שתיים, בהתאם לגודל הרכב שלכם וברמת הלכלוך.

שלב ראשון: הכנה הרכב לניקוי

1. תחילה, החנו את המכונית באיזור שאליו לא מגיע אור שמש ישיר. זה ימנע ייבוש מוקדם אשר יכול להשאיר כתמים על הצבע. בנוסף, ניקוי המכונית שלכם באור שמש ישיר יגרום לסיכון שהיא תהיה חמה מדי בעת השטיפה, עובדה שתגרום למים להתאדות מהר יותר ולהפוך את תהליך הניקוי לקשה יותר.

ודאו שכל החלונות סגורים, כדי למנוע כניסת מים לתוך המכונית.

2. הכינו את כל מה שאתם צריכים ליד המכונית. זה כולל: חומר ניקוי לשטיפת כלים, שלושה דליים, צינור, מטליות מיקרופייבר לייבוש המכונית, שתיים או שלוש כפפות, ספוג גדול, מברשת ניקוי ואולי מברשת נפרדת כדי לשפשף את הצמיגים.

היו מוכנים להתרטב ולהתקלח לאחר מכן. לבשו את הבגדים המתאימים לעבודה: נעליים, מכנסיים נוחים שאינם בשימוש וכפכפי גומי כאשר מזג האוויר מאפשר או מגפי גומי כאשר הוא קצת קר.

ניתן לרכוש חומרי ניקוי מיוחדים לרכב בחנות לחלקי רכב. בעת מילוי הדליים בחומר ניקוי, יש להקפיד על ההמלצות של היצרן לגבי היחס המוצע בין המים לחומר הניקוי.

3. מלאו דלי עם מים והוסיפו לו סבון. אם המכונית שלכם מלוכלכת מאד אתם יכולים למלא שני דליים עם מים וסבון. לאחר מכן, מלאו דלי נוסף במים בלבד. זה יהיה דלי השטיפה שלכם.

שלב שני: שטיפת הרכב

1. השקו את המכונית במים כדי לשחרר ולרכך את הלכלוך. אין להשתמש בסילון חזק של מים מן הצינור, כי הוא יכול לשפשף את הצבע ולגרד אותו. נסו לכוון את סילון המים על כל המשטחים. כוונו כלפי מעלה באיזור החלונות כדי למנוע טפטוף לתוך המכונית אם החלונות אינם סגורים באופן הרמטי.

2. שטפו את הגלגלים. השתמשו במברשת גלגלים ארוכה. אם הם כבר מבריקים ונקיים, השתמשו בספוג או כפפה לנקות אותם בדיוק כמו שאתם עושים עם גוף המכונית.

3. שטפו את המכונית כשעל ידיכם כפפות גדולות. לפני שתתחילו לשפשף את פני השטח של המכונית, השרו ספוג במי סבון והתחילו להעביר אותו על המכונית. אין להשתמש במברשת על גוף המכונית, כי היא עלולה להשאיר מעט שריטות.

שטפו את קטע המכונית לפי סדר מסוים, החל מהחלק העליון. נועו סביב המכונית מספר פעמים, שטפו אזורים נמוכים בכל סיבוב. שטיפה מלמעלה למטה תאפשר לסבון לטפטף על חלקים נמוכים של המכונית בזמן שאתם עדיין שוטפים חלקים גבוהים יותר.

אם המכונית מלוכלכת מאד, תנו לסבון ולמים לעשות את העבודה. לכתמים קשים, מומלץ להשתמש במים חמים המרככים אותם. זכרו, כמה חתיכות עפר עקשניות ייראו טוב יותר מאשר שריטות.

4. שמרו את הכפפות שלכם נקיות. שטפו את הלכלוך שנדבק עליהן לעתים קרובות בדלי השטיפה, וכאשר המים שבדלי הופכים למחוספסים, שפכו אותו והחליפו במים נקיים.

5. יש לשטוף כל קטע לאחר קרצופו. אתם לא רוצים שהסבון יתייבש על הצבע ויכתים אותו. הדבר תקף גם לגבי טיפות של מים בלבד. שמרו את כל המכונית רטובה במהלך הניקוי, על ידי שימוש בצינור. זה ימנע טיפות מים מיובשות על הצבע והשארת כתמי מים או חלודה.

6. תמיד שטפו מסביב לדלתות ואת החלק התחתון שלהן. זו הפתעה לא נעימה לפתוח מכונית נקייה ונוצצת ולמצוא דלתות מלוכלכות.

כדאי לשפשף את הגוף התחתון ואת הגלגלים בסוף, כי אלה החלקים המלוכלכים ביותר.

7. נקו את צדי הצמיגים במברשת פלסטיק. אם הצמיגים שלכם מכילים גרגירי לכלוך וזוהמה מן הכבישים, ייתכן שלא תוכלו בהצלחה לנקות אותם באמצעות ספוג. השתמשו במברשת פלסטיק עם זיפים נוקשים לנקות את הלכלוך מהצדדים של הצמיגים. גם כאן תוכלו לרכוש חומרי ניקוי מיוחדים לגלגלים, אשר יסייעו לכם ביעילות לשפשף את הלכלוך מצמיגי הגומי.

שלב שלישי: ייבוש המכונית

1. יבשו את הרכב עם מגבות נקיות. נגבו במלואם את כל המשטחים שרחצתם.

מגבות מיקרופייבר פועלות בצורה הטובה ביותר לייבוש כל משטחי הרכב. כאשר אתם מסיימים להשתמש בהן, כבסו אותן במכונת הכביסה.

2. כאשר האוטו כבר יבש השתמשו בווקס. הוא מגן על הצבע מפני השמש, כך שהוא לא ידהה. זה גם מגן מן החצץ שעלול לפגוע ברכב תוך כדי נסיעה על הכביש.

מוצר דמוי ווקס, יכול להיות הרבה יותר יעיל מאשר ווקס אמיתי ויתכן שגם יתייבש מהר יותר.

3. טפלו בחלודה ונזקי צבע לפי הצורך. הסירו חלודה מהמכונית וחדשו את הצבע אם יש נזק משמעותי. בקלות ניתן לאטום שריטות קטנות וכתמי חלודה עם חומר ייעודי.

חומר מיוחד לזכוכית יכול להבריק את החלונות קצת יותר מאשר רק לשטוף את המכונית במים וסבון. השתמשו במגבונים לתינוק כדי לנגב את השמשה הקדמית מלכלוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר