תו ירוק מרוכך

איך נערכים ליום בו יהיו מעל ל-1,000 חולים

במשרד הבריאות עוקבים בחשש אחר הנתונים וייתכן שכבר בשבוע הבא יוחמרו ההנחיות. על הפרק, 'תו ירוק מרוכך' שיכלול צמצום התקהלויות של אלו שלא מחוסנים (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: חדשות הערב כאן 11, תמונה: פלאש 90)

במשרד הבריאות נערכים לעליית מקדם ההדבקה המסתמנת, וחציית קו האלף נדבקים ביום שצפויה לקרות כבר בשבוע הבא. כך נחשף היום (רביעי) ב'כאן חדשות'.

על פי המסתמן, מעקב ויישום התוכנית יהיה על פי מספר החולים קשה ולא על פי מספר הנדבקים. בנוסף במשרד הבריאות עובדים על הכנת 'תו ירוק מרוכך'. כשבמקביל, פנו אל בתי החולים וביקשו מהם להכין מחדש את מחלקות הקורונה.

מקדם ההדבקה, נכון להיום הוא 1.42, כלומר, כל מאומת מדביק יותר מאדם אחד. לפי קצב ההדבקה הזה, בכירים במשרד הבריאות אומרים שבשבוע הבא כבר יהיו אלף נדבקים. כלומר, עוד עשרה ימים יהיו כאלף נדבקים ליום. כמובן שזה יצריך בקשה של מגבלות נוספות, כמו תו ירוק ותו סגול.

לגבי התוכנית להתמודדות עם הגל החדש הצפוי שמכין משרד הבריאות, נחשף ב'כאן', כי בקבינט הקורונה הוחלט לפגוע במינימום פגיעה בשגרת החיים ולכן מכינים תוכנית, למעשה עובדים עליה כבר עכשיו - תוכנית לתו ירוק מרוכך, מה שידרשו בה לפי התוכנית הזו היא להגביל פעילויות מסוימות רק למחוסנים, לצמצם התקהלויות ולהגביל התקהלויות של ילדים - שלא מחוסנים.

על פי החלטת הקבינט, בחינת מקדם ההדבקה נעשה באמצעות מספר החולים קשה, שגם הוא עולה מיום ליום ולא לפי מספר הנדבקים. למעשה, עדיין לא יודעים את המספרים, צריכים לדון במספרים האלה, אם באמת נגיע לאלף מאומתים ליום ואם המדד הוא מדד החולים הקשים, כפי שהוחלט בקבינט הקורונה. גם המדד הזה אומרים במשרד הבריאות בעלייה, אמנם לא כמו כפי שראינו בגלים קודמים משום שיש לנו עדיין את השפעת החיסונים. אבל היום היו שמונה חולים קשים אתמול ששה לפני כן חמישה ולפני כן ארבעה. כלומר, רואים עלייה מסוימת גם במספר החולים הקשים. לכן ההנחה היא שכן ידרשו עוד צעדים מגבילים".

בנוסף, במשרד הבריאות פנו לבתי החולים לפני יומיים וביקשו לפתוח מחדש את מחלקות הקורונה. וכן מבקשים מבתי החולים שכל מטופל שמגיע למיון ומועמד לאשפוז יעבור בדיקת קורונה בכדי לוודא שהוא שלילי. אם הוא חיובי כמובן לאשפז אותו במקום מבודד, בכדי להגן על הצוותים הרפואיים ועל המטופלים שנמצאים בבתי החולים בכדי לעצור את התחלואה ההולכת ומתפשטת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר