בנט ידע על המהלך

הפגיעה באברכים: רצו "לדפוק" את החרדים

ראשי הקואליציה ידעו על כוונתו של ליברמן והצעד אף עוגן קודם בהסכם הקואליציוני. דיווח: בקואליציה יש רצון "לגבות מחיר", אחרי המתקפות של החרדים על הממשלה (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
ליברמן ובנט. ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט ידע על כוונתו של ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום לאברכים. בנט לא ידע שהחלטה תעבור דווקא היום (רביעי) וההכרזה לא תואמה איתו.

על פי הפרסום ב'חדשות 13', במהלך המשא ומתן בין השניים, ליברמן עדכן את בנט על כוונתו לבטל את הסבסוד, וכל ראשי הקואליציה ידעו על המהלך הצפוי, כשהוא אף נכנס להסכמים הקואליציוניים, אך ליברמן לא עדכן את ראש הממשלה טרם פרסום ההודעה והמהלך יצא לפועל ללא ידיעתו, ליברמן מצידו נימק כי ההחלטה היא החלטת משרד האוצר ותחת סמכויותיו ואין לה קשר להחלטות הממשלה.

עוד פורסם ב'חדשות 13', כי העלמת העין מצידו של בנט מכוונת ומטרתה להבהיר לחרדים שאם לא יכנסו לקואליציה, זו רק גזירה ראשונה בדרך לעוד רבות, לטענתו בקואליציה קיוו שהחרדים יעתרו לבסוף ויכנסו גם הם לקואליציה אך המתקפות הרבות האחרונות שלהם הבהירו להם, כי אין כוונה כזו, מה שגרם להם "לגבות מחיר" ולפגוע בחרדים תוך תקווה שהגזירות ימריצו את החרדים להיכנס לקואליציה בכדי לנסות להשפיע.

ב'מהדורה המרכזית' דיווחו, כי גורמים בממשלה הבהירו כי לא צפויים מהלכים נוספים של ליברמן כנגד החרדים. דיווח שקשה להניח שנכון כיוון שליברמן שולט גם במשרד האוצר וגם בועדת הכספים וביכולתו להעביר קיצוצים בקלות ואף ללא תיאום כפי שהוכיח במהלך האחרון.

כזכור, מוקדם יותר היום, פורסמה ההחלטה האחרונה של ליברמן, שעוררה זעם רב בקרב המפלגות החרדיות. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב להחלטה ואמר כי "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה כי "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

כזכור, בנט הכריז בהקמת הממשלה כי ידאג לחרדים: "אנחנו מתנהגים כל הזמן בהגינות ובדאגה לכלל. היחס לציבור החרדי יהיה יחס אוהב ודואג, ולכן לא רק שלא נפגע - יש פה הזדמנות היסטורית לאפשר לתת את הכלים לציבור החרדי - למי שרוצה - להשתלב בכלכלה".

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת ראש הממשלה נפתלי בנט לגזירה החדשה של ליברמן, אך מלשכתו בחרו לפי שעה שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר