עוברים למשימת איתור

מיאמי: אנשי החילוץ התייאשו לאתר ניצולים

כוחות החילוץ בזירת הקריסה במיאמי התייאשו מלמצוא ניצולים חיים: "בנקודה זו מיצינו את כל האפשרויות העומדות בפנינו במשימת ההצלה והחילוץ", אמרה ראש העיר (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דובר צה"ל)

54 גופות אותרו עד כהן בזירת אסון הקריסה במיאמי, מספר הנעדרים עומד על 86 וכוחות ההצלה בזירת האסון הודיעו כי פסו הסיכויים למצוא בזירה ניצולים בחיים והם עוברים ממבצע הצלה למבצע איתור.

דניאלה לווין-קאווה, ראש העיר של המחוז, אמרה הלילה כי: "בעצב עמוק אני משתפת כי לקחנו החלטה קשה ביותר לעבור ממבצע הצלה למבצע חיפוש גופות".

דניאלה הוסיפה כי: "היה הורס לחלוק את החדשות האלה עם המשפחות שעדיין מתגעגעות לאהוביהן, גיבשנו תוכנית להמשך מבצע החיפושים באותה מהירות ויעילות"

כזכור, בתחילת השבוע סיכם שר הביטחון, בני גנץ, עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, כי משלחת פיקוד העורף המסייעת בהתמודדות אזרחית ובחילוץ מההריסות באסון במיאמי, תישאר במקום כשבוע נוסף עד למיצוי המשימה - זאת בעקבות בקשות שהגיעו אליו מארגונים יהודיים, ועדכונים שקיבל על אפקטיביות המשלחת וחשיבותה.

אסון הקריסה: הקונסול במיאמי בריאיון ישיר

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע בשבוע שעבר לביקור בעיירה סרפסייד שבדרום מיאמי, סמוך לזירת הבניין שקרס לפני כשבוע, ונפגש עם בני משפחות הנעדרים וההרוגים.

קודם לכן נפגש ביידן עם המושל הרפובליקאי רון דה סנטיס, והודיע שהממשל הפדרלי יכסה את הוצאות החילוץ ויספק את כל מה שנדרש למחלצים. "זה עניין של חיים ומוות", אמר ביידן, "אנחנו לא הולכים לשום מקום".

סגן נ', מי שמפקד על צוות במשלחת הישראלית לאסון אמר השבוע כי "בשגרה, אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה"ל". אמר "בימיםהאחרונים, אנשי הצוות משתמשים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות על מנת לסייע למשלחת פיקוד העורף במיאמי.

"ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל תלת מימדי שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף, לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר