"הסתה לאלימות"

כתב אישום כנגד אימאם לוד יוסף אלבאז

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום כנגד אימאם העיר לוד, לאחר שפרסם סרטון אלים וקרא להפעלת אלימות כנגד שוטרים. בנוסף, מואשם באיומים על סגר"ע לוד (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תשפ"א | 08.07.21
(צילום: פלאש 90)

הבוקר (חמישי) הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום כנגד יוסף אל באז, אימאם העיר לוד, בחשד שהסית לאלימות במהלך מבצע 'שומר החומות'. עוד מואשם האימאם בהפעלת איומים כנגד סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש.

כזכור, לפני כשלשה שבועות עצרה המשטרה את שיח׳ יוסף אלבאז, אימאם העיר לוד, שהרבה להתראיין בכלי תקשורת בזמן המהומות ופרעות הערבים בעיר.

בלשים של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות הגיעו הלילה לביתו של האימאם בעיר לוד ועצרו אותו לאחר שפרסם בפייסבוק סרטון של רצח שוטרים וכתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק...".

מהמשטרה נמסר כי האימאם נעצר בחשד: "להסתה לאלימות, טרור ואיומים, החשוד נחקר ברגעים אלה במשרדי היחידה ובכוונת המשטרה להביאו במהלך היום לבימ"ש לדיון הארכת מעצר".

לאחר פרסום הפוסט של האימאם, ח"כ איתמר בן גביר הגיש תלונה נגדו: "לא מדובר בפרובוקציה זניחה, אלא בהסתה מהדרג החמור ביותר נגד שוטרים, מקומו של השייח' אלבאז בכלא. המשטרה חייבת לפתוח בחקירה ולמצות איתו את הדין. הסתה מסוגלת להרוג וצריך להפסיק אותה לפני שיהיה מאוחר".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר: "אני שמח שבעקבות פניותיי הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד השיח המסית אלבאז מלוד ומברך את הפרקליטות שהתייחסה לכך ברצינות. למרות זאת, זה לא מספיק: צריך להגיש כתבי אישום נגד כל המסיתים. ברשת קיימות עוד מאות קריאות הסתה נגד יהודים, ועל הפרקליטות לטפל גם במקרים אלו במלוא החומרה, למצות את הדין ולהגיש כתבי אישום נגד כל המסיתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר