בוועידה ההיסטורית

איסור השחיטה וברית מילה בסלובניה יבוטל

במהלך הוועידה ההיסטורית של רבני הקונסיסטואר הצרפתי בשטרסבורג, התארח ראש ממשלת סלובניה והתחייב לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
במהלך הדינר בשטרסבורג (צילום: באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר)

כמאה מרבני צרפת בראשות רבה של צרפת הרב חיים קורסיה והדיין, רבה של ליאון, הגאון רבי יחיא טובול, קיימו אתמול (רביעי) את כינוסם השנתי, לראשונה בשטרסבורג, במהלך הכינוס השתתף ראש ממשלת סלובניה, שהתחייב לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו.

הוועידה התקיימה לראשונה מאז נוסד הקונסיסטואר הצרפתי, לפני כמאתיים שנה ע"י נפוליון, בקהילה היהודית בראשות הרה"ג רבי אברהם ווייל בשטרסבורג.

אורחי הכבוד בועידה היו: נשיא 'ועידת רבני אירופה' חבר ביה"ד הגדול של אירופה ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט וראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה שהחל מהחודש מכהן כנשיא התורן של האיחוד האירופי.

במהלך הועידה שהתקיימה תחת מגבלות הקורונה שמעו הרבנים ברכות שיעורי הלכה ואגדה ומומחים בעיקר בנושאי הקורונה הנפוצה עדיין באירופה מפי; הרב חיים קורסיה. רבה של פאריס הרה"ג רבי יצחק גוגנהיים. חבר ביה"ד הגדול של 'ועידת רבני אירופה' ורבה ליאון הגאון רבי יחיא טובול. אב"ד ביה"ד בשטרסבורג הגאון רבי מיכאל שמרלא והדיין הרה"ג רבי יעקב חביב.

המשתתפים בראשות יד ימינו של הרב קורסיה סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ומארגן הכינוס הרב משה לוין נועדו עם בכירים בממשל הצרפתי כדי לשמוע על הליכי החקיקה להגבלת קיצוניים הפועלים בשם הדת בצרפת.

במהלך הדינר המיוחד שקיימה הקהילה היהודית אמר ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה כי הוא מתחייב לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי רבני צרפת הם דוגמא ומופת לפעילות יהודית נבונה בקירוב בקהילות שבהן רבים אינם שומרי תורה ומצוות. הוא שיבח את מנהיגותו של הרב קורסיה שנבחר זה עתה לכהונה שניה על פעילותו למען הרחבת מוסדות התורה והחסד בקהילות צרפת ועל מלחמתו הנחושה יחד עם הרב גוגנהיים והרב לוין להסדרת חלקות הקבורה בפאריס.

ממשלה, גיור והתבוללות; החשש של רבי פנחס גולדשמידט (צילום: לייבלה ון פראך)

הרב גולדשמידט העלה על נס את האירוח הנפלא של קהילת שטרסבורג בראשות רב העיר הרה"ג רבי אברהם ווייל ונשיא הקהילה מר מוריס דהאן, שהחלים ברוך השם מהקורונה, לאחר שהיה במצב קשה במשך כחצי שנה, כשלצידם; מנכ"ל המרכז הקהילתי הר"ר שמואל אוחנונה ומנהל מחלקת הכשרות בביה"ד שטרסבורג הרב מענדיל סממה.

הרב גולדשמידט סיפר למשתתפים כי זה עתה הגיע לכינוס מברלין שם נועד עם הקנצלר המיועד של גרמניה מר ארמין לאשט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורדיין ווסטפליה; "סיכמנו בעז"ה על המשך שיתוף הפעולה עם גרמניה במלחמה בנגיף האנטישמיות, ובאנטישמיות החדשה - המוטציה של הנגיף הקטלני בדמות החקיקה נגד מצוות הדת".

ביומו השני של הכינוס התארחו המשתתפים בבית מועצת אירופה בשטרסבורג. הרבנים נועדו לישיבת עבודה עם סגן המזכיר הכללי של מועצת אירופה ביורן ברג. לאחר מכן קיים יו"ר ועדת השרים של האיחוד האירופי נציג הונגריה במועצת אירופה השגריר מר הארי אלכס רוס קבלת פנים מרשימה לרבנים. המשתתפים שמעו דברים מפי נציג אוסטריה במועצת אירופה השגריר גרהרד ג'נדל, והרצאה מקיפה על 'מדיניות צרפת למאבק באנטישמיות' מפי הנציגה הקבועה של צרפת במועצת אירופה השגרירה גב' מארי פונטנל.

לאחר מכן שמעו המשתתפים דברים ממנהל העניינים הפוליטיים של מועצת אירופה מר אלכסנדר גויסל ועל 'המאבק באנטישמיות באירופה' מהנציג המיוחד של מזכ"ל מועצת אירופה למאבק באנטישמיות ודובר מועצת אירופה דניאל הולטגן. כך גם שמעו הרבנים סקירה על 'בית הדין האירופי לזכויות אדם ופסיקתו בנושא חופש הדת' ממנהל לשכת נשיא בית המשפט מר פטריק טיטיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר