ארה"ב מובילה

מספר המתים מקורונה ברחבי העולם חצה את רף ה-4 מיליון

במקביל להתפשטות זן הקורונה ההודי 'דלתא', מספר המתים מהנגיף חצה את ה-4 מיליון בני אדם • המדינה המובילה בעולם במספר המתים היא ארה"ב עם יותר מ-606 אלף (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Rahim Khatib/Flash90 )

שנה וחצי אחרי פרוץ המגפה והנפטר הראשון, מספר המתים מקורונה ברחבי העולם חצה היום (חמישי), את רף ה-4 מיליון. כך על פי נתונים של אוניברסיטת הופקינס. המדינה המובילה בעולם במספר המתים היא ארה"ב עם יותר מ-606 אלף נדבקים.

על פי הנתונים, חמשת המדינות המובילות במספר המתים הן, ארה"ב, ברזיל הודו, מקסיקו ופרו. מספר הנדבקים עומד על מעל 185 מיליון ברחבי העולם. המדינה עם הגידול הגבוה ביותר החולים היא אינדונזיה עם 1,040 מתים ביממה האחרונה.

בזמן שישראל הצליחה להתאושש באופן יחסי מהמגיפה וכעת מתכוננת כנגד התפרצות הזן ההודי - 'דלתא' ישנן מדינות שעדיין נאבקות כנגד הקורונה, ומספר המתים ממשיך לעלות בקצב מבהיל ברחבי העולם. בהודו, ברזיל, רוסיה ומקסיקו המגפה מתפשטת ביתר שאת ופוגעת ברבים.

בבדיקת יחס המתים לאזרחים, פורגוואי נמצאת בראש עם 1.9 מתים לכל מאה אלף אזרחים, ארגוואי עם 1.4, סורינאם עם 1.36 וארגנטיה עם 1.27. בישראל מספר המתים עומד על 6,429 והוא בירידה תלולה ומתמדת לאחרונה.

שליש מהנפטרים מהנגיף בארה"ב היו תחת ממשלו של ביידן. המדינות עם מספר הנפטרים הנמוך ביותר הן מיקרונזיה וסמואה בהן לא נפטר אף לא אדם אחד ורק חולה קורונה אחד התגלה בשטחם.

קטי דור לדוריה למפל ב'כאן 11' על היערכות משרד הבריאות (חדשות הערב - כאן 11)

כזכור, וריאנט הקורונה ההודי - 'דלתא' הוריד את יעילות החיסון של פייזר מ-90 אחוזים ל-64, עם זאת מספר החולים עם תסמינים קשים ירד דרמטית.

יצוין, כי היום נודע על נפטר ראשון בישראל אחרי תקופה ארוכה ללא מתים. עקב העלייה במספר החולים ליום בארץ משרד הבריאות גיבש תוכנית עבודה שתכלול על פי המסתמן, 'תו ירוק מרוכך'. כשבמקביל, פנו אל בתי החולים וביקשו מהם להכין מחדש את מחלקות הקורונה. יישום התוכנית יהיה על פי מספר החולים קשה ולא על פי מספר הנדבקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר