ב'מפעל הפיס'

בית הדין לעבודה הורה להחזיר עובדת שסירבה להתחסן

עובדת שהוצאה לחל"ת, בשל סירובה להתחסן - למרות שהסכימה לבצע בדיקות שוטפות ולעבוד בחדר מבודד. בית הדין לעבודה הורה למעסיק להחזירה לאלתר לעבודה (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Rahim Khatib/Flash90 )

בית הדין לעבודה בירושלים הורה היום (חמישי) למפעל הפיס להחזיר מחל"ת עובדת שסירבה להתחסן כנגד קורונה, זאת בעקבות בקשת ההסתדרות.

העובדת, סירבה להתחסן כנגד הקורונה אך הביעה את הסכמתה לבצע בדיקות שוטפות ולעבוד בחדר מבודד, יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי הוציאה לחל"ת וסירב להחזירה גם לאחר בקשת ההסתדרות וועדי העובדים וגם לאחר שהוסרו מרבית הגבלות הקורונה מן הציבור.

העובדת, שעובדת בחמש השנים האחרונות במפעל הפיס בתפקיד מנהלי, פנתה לבית הדין לעבודה בבית ים באמצעות עו"ד ראובן בורק מהמחלקה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בבקשה דחופה להחזירה לעבודה.

הדיון עבר עקב סיבות טכניות לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בראשות סגנית הנשיא השופטת שרה ברוינר שחרזאדה.

השופטת הורתה למפעל הפיס להחזירה לאלתר לעבודתה ואמרה כי "על המעסיק להפעיל שיקולים ענייניים בהכרעה כיצד יש לפעול ביחס לעובד לא מתחסן. זאת בלי קשר לעמדה פרטית של גורם זה או אחר. אף שלכאורה ניתן להסוות עמדה אידיאולוגית שכזו מטעמים פרוצדורליים, על מעסיק להימנע מהפעלת שיקולים שכאלה".

עוד הורתה כי "על מפעל הפיס לבחון בתום לב ומתוך שיקולים ענייניים בלבד את כלל ההתאמות הניתנות לביצוע כדי שהעובדת תוכל לשוב לעבודה בפועל ובאופן מיידי". וציינה כי למרות שהעובדת הביעה את הסכמתה לבצע בדיקות קורונה באופן שותף מפעל הפיס לא בדק עניינית בשום שלב את האפשרות לבצע התאמות שיאפשרו לעובדת לחזור לעבודה.

הערכות משרד הבריאות לקראת העלייה בתחלואה. קטי דור לדוריה למפל ב'כאן 11' (חדשות הערב - כאן 11)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר