לקראת סגירה?

משרד התקשורת דן על גלי צה"ל: "נכבד את הכרעת גנץ"

שר התקשורת הנדל כינס את בכירי לשכתו לדיון באשר לתחנה הצבאית, שנמצאת תחת איומי סגירה מטעם משרד הביטחון וצה"ל • הנדל רמז, כי הוא מתנגד לסגירה: "מחויב לשידור ציבורי איכותי" (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
אולפן ו' בגלי צה"ל, האולפן המרכזי, ע"ש אורי אורבך ז"ל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90 )

תחנת הרדיו גלי צה"ל קיימת כבר 70 שנה, אך בשנים האחרונות עובדיה, האזרחים והחיילים, מתנהלים תחת עננה כבדה של חשש מסגירת התחנה הצבאית, בשל סירוב משרד הביטחון וצה"ל לשמור על קיומה במתכונתה הנוכחית, כתחנה המשדרת תוכניות אקטואליה יומיות.

בשנה האחרונה העננה הפכה להיות ממשית, בצבע אפור כהה: שר הביטחון בני גנץ החליט שברצונו לסגור את התחנה הצבאית סופית, אחרי שנכווה תקשורתית ממנה כיו"ר כחול לבן במהלך מערכות הבחירות וימי ממשלת נתניהו-גנץ, והרמטכ"ל אביב כוכבי שותף מלא איתו בדעה. ע"פ החוק, סגירת גלי צה"ל היא בסמכות קבלת ההחלטות של שר הביטחון, כך שאם הנושא בתפקיד מעוניין, ומתואם עם מפקד צה"ל, הסיכויים גדלים משמעותית.

כחלק מהכנת שוק התקשורת לרגע שבו יכריזו בתחנה הצבאית ההיסטורית "תמו שידורינו", כינס שר התקשורת יועז הנדל את הדרג המקצועי במשרדו לדון בסוגייה. בדיון נטלו חלק עו"ד דנה נויפלד, יועמ"שית המשרד; יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת, לשעבר חבר בוועדה הבין-משרדית שהוקמה במשרד הביטחון להוצאת תחנת גלי צה"ל ממערכת הביטחון; שמואל אזולאי, מנהל אגף, תכנון והנדסת ספקטרום; יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה ומישל קרמרמן-דקל, מנכ"לית הרשות השנייה.

בדיון הוצגו ארבע החלופות לגלי צה"ל כפי שהיא מתנהלת במצבה הנוכחי: האפשרות הראשונה היא העברת התחנה לתאגיד השידור הציבורי "כאן", שיזכה בתחנה עם מוניטין ותיק. האפשרות השנייה היא הפרטת התחנה והפיכתה להיות אחת מעשרות תחנות הרדיו הפרטיות בישראל. ע"פ הסיכום שעלה בדיון, הצעד מחייב היערכות משרדית ובכלל כך שינויים רגולטוריים, הקצאת תדרים נוספים לפריסה ארצית, שינוי חקיקה ותקציב. האפשרות השלישית היא סגירת התחנה לחלוטין ומכירת התדרים המואזנים למרבה במחיר. האפשרות הרביעית, המיטיבה ביותר עם אנשי גלי צה"ל במצב הנוכחי לכאורה, היא לקיים שינוי מהותי באופי השידורים בדמות הפסקת שידור תכני האקטואליה.

שר התקשורת יועז הנדל, לשעבר מגיש תוכנית שבועית בגלי צה"ל, רמז כי הוא נגד השבתת התחנה: "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הביטחון בני גנץ ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי שגלי צה"ל היא אנומליה - יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים". כאן רמז הנדל את תפיסת עולמו באשר לגלי צה"ל: "כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות וחופש הביטוי והפלורליזם. לכן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו. נהיה ערוכים לכל חלופה שתתקבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר