גזירות תשפ"א

מכתב חריף לרה"מ בנט מהישיבות הציוניות

אחרי שבמשמרת שלו, חרף הבטחותיו, הודיע שר האוצר ליברמן על קיצוץ בתקציבים למשפחות אברכים, איגודי הישיבות הציוניות משגרים מכתב חריף לבנט: "בטל את הגזרה" (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
בנט (צילום: Gili Yaari / Flash90)

איגודי הישיבות הציוניות שיגרו הערב (חמישי), מכתב חריף לראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות גזירותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן, כנגד רבים במגזר החרדי והודעתו על הפסקת תקציבי הסיוע במעונות הילדים לבני האברכים דבר שיפגע בסופו של דבר גם בישיבות של הציונות הדתית.

"החלטתו הדרקונית של השר ליברמן, פוגעת בחריפות בסטטוס קוו העדין, כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם", הדגישו במכתב מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות משה גוטמן ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי. הם הוסיפו: "צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית למשפחות בני הישיבות מן השכבות החלשות ביותר".

מכתב איגודי הישיבות הציוניות לבנט

השניים קראו לבנט לשמור על התחייבויותיו ולא אפשר את הפגיעה הקשה הזו בלומדי התורה. "שמענו בנאומים של כבודו ושל בכירים אחרים בממשלה, את המחויבות לשמור על אחדות העם והמחויבות האישית שלך לשלמות עולם התורה", כתבו. "אנו פונים אליך בבקשה לביטול הנחיה רעה זו ולפעול לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי. אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים, כבוד ומחויבות למסורת בת אלפי שנים של ערך לימוד התורה, לאחדות החברה הישראלית ולעולם התורה".

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות מוסיף ומציין הערב, כי "ההחלטה המפלה של שר האוצר אומרת בעצם שגם מי שלומד בתוכניות ההכשרה לרבנות בישיבות לא יזכה לסבסוד ואילו סטודנט הלומד לתואר כלשהו כן יקבל את הסבסוד, דבר שיגרום למאות משפחות מהישיבות הציוניות להגיע אל מתחת לקו העוני. הדבר מבטא זלזול מחפיר בערך לימוד התורה שאי אפשר להסכים אליו. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את המשמעת הקואליציונית ולמנוע את ההחלטה המחפירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר