התפרצות הקורונה

בפייזר מתכוונים לבקש אישור לחיסון שלישי כנגד ה"דלתא"

יצרנית חיסון הקורונה, פייזר, מפתחת גרסה נוספת של החיסון נגד הנגיף שיהיה מותאם גם לוראינט החדש והמדבק "דלתא". בחברה חוששים שלאור הנתונים מישראל ישנה ירידה ביעילות החיסון (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

יצרנית חיסון הקורונה, פייזר, מפתחת גרסה נוספת של החיסון נגד הנגיף שיהיה מותאם גם לוראינט החדש והמדבק "דלתא". בחברה חוששים שלאור הנתונים מישראל ישנה ירידה ביעילות החיסון כנגד זן זה והלילה (שישי), היא הודיעה כי ככל הנראה תבקש אישור חירום נוסף ממנהל התרופות האמריקני ה-FDA למנה השלישית שאמורה לסייע במניעת התפשטות הזן החדש.

על פי הדיווחים מדובר בחיסון שאמור להעלות את הנוגדנים לנגיף באופן דרמטי במידה והוא ניתן בתוך שנה ממתן המנה השנייה של החיסון. בפייזר טוענים שמנה שלישית מהחיסון הישן אמורה לעזור אף היא כנגד כל הווריאנטים המוכרים כולל דלתא אך הם מעדיפים לייצר גרסה חדשה ועדכנית יותר של החיסון.

"כפי שאנחנו רואים בנתונים של משרד הבריאות הישראלי, יעילות החיסון ירדה שישה חודשים אחרי החיסון, בדיוק בזמן שבו וריאנט הדלתא הופך דומיננטי בישראל. הממצאים הללו מתכתבים עם הניתוח הנוכחי של השלב השלישי של המחקר (פאזה 3), וזו הסיבה שאמרנו, ואנחנו ממשיכים להאמין, שבהתבסס על המידע שיש לנו כרגע – יהיה צורך במנה שלישית בתוך שישה עד 12 חודשים אחרי חיסון מלא", נמסר מפייזר.

מנגד, בהודעה משותפת של ה-FDA - מינהל המזון והתרופות האמריקני וה-CDC - המרכזים האמריקניים למניעת מחלות נמסר הלילה: "אנחנו ערוכים למנות דחף, אם וכאשר המדע יציג צורך בהן".

כזכור, על פי נתוני משרד הבריאות הישראלי מאז ההתפרצות החדשה האחרונה יעילות החיסון בישראל צנחה בכ-30% למקרה הדבקה ולתסמינים, אם כי עדיין מדובר לרוב בסימפטומים קלים בלבד. בישראל מחכים להמלצות הרופאים והמומחים בנושא ובודקים וחוקרים את קצב דעיכת החיסון בניסיון להבין את משמעותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר