מקימים ועדות

יוליה מלינובסקי צפויה להיות יו"ר הוועדה לשירותי דת

הח"כית של ישראל ביתנו, תקבל ועדה חדשה שתפוצל מוועדת הפנים • תוקמנה 15 ועדות, רק שלוש תהיינה בידי האופוזיציה: ביקורת המדינה, מעמד האישה והמדע (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אליביה פיטוסי, פלאש 90)

הוועדה המסדרת תתכנס היום (ראשון) אחר הצהריים לדון בהקמת הוועדות הקבועות בכנסת ה-24, חודש מאז הושבעה ממשלת בנט-לפיד. בשעות אלו נערכות שיחות בין ראשי הקואליציה, עידית סילמן מימינה ובועז טופורובסקי מיש עתיד, למרכז האופוזיציה יריב לוין, להגעה להסכמות מוקדמות, הכל בתיווך יו"ר הכנסת מיקי לוי.

חבר הכנסת אורי מקלב הגיב על כוונת הקואליציה להקמת ועדה בכנסת שתעסוק בנושאי הדת ואמר "זו ועדה אשר אשר תהפוך את משכן הכנסת לזירת התגוששות. הממשלה אינה יציבה והם מנסים לייצב את עצמם תוך הסטת תשומת הלב הציבורית מכשלון הממשלה במאבק בנגיף הקרונה".

"במקום לעסוק בהבאת מליוני חיסונים לארץ עצירת מחדל נתב"ג ובלימת הגל הרבעי של הקרונה הם עסוקים ביצירת עוד ועדות ועוד ג'ובים למקורבים תוך נסיון לעורר קיטוב בעם. רואים שוב כי לא ניתן היה לסמוך על בנט באומרו כי 'ידאג לציבור החרדי', - עם כאלו 'חברים' מי צריך אויבים?!", אמר מקלב.

מלינובסקי מאשימה את החרדים בהפצת חצבת (עזרא גבאי)

על פי המסמך שהועבר לחברי הוועדה, תוקמנה 15 ועדות, מתוכן שלוש חדשות: ועדת הבריאות, שתפוצל מוועדת העבודה והרווחה, ותעמוד בראשה ח"כ עידית סילמן מימינה; הוועדה לביטחון הפנים, שתפוצל מוועדת הפנים, ותעמוד בראשה ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד; והמעניין, יש שיאמרו גם המוזר ביותר: הוועדה לשירותי דת יהודיים ומיזמים לאומיים, שתפוצל מוועדת הפנים, ותעמוד בראשה ח"כ יוליה מלינובסקי מיש עתיד.

חמישית מהוועדות, שלוש בלבד, תהיינה בידי האופוזיציה: הוועדה לביקורת המדינה, הוועדה למעמד האישה ו-ועדת המדע. טרם ברור אילו מפלגות אופוזיציה תקבלנה את ראשות מי משלוש הוועדות.

ביתר הוועדות, אלו מי שצפויים להיות ראשי הוועדות:
* הקליטה - יאיר גולן ממרצ
* החינוך - שרן השכל מתקווה חדשה
* העבודה והרווחה - אפרת רייטן מהעבודה
* הפנים - סעיד אל-ח'רומי מרע"מ
* הכלכלה - מיכאל ביטון מכחול לבן
* החוקה - גלעד קריב מהעבודה
* החוץ והביטחון - רם בן ברק מיש עתיד
* הכספים - אלכס קושניר מישראל ביתנו
* הכנסת (הוועדה הקבועה במקום הוועדה המסדרת; ר"כ) - ניר אורבך מימינה

לוועדות הכנסת יש כמובן חשיבות רבה לעבודה הפרלמנטרית השוטפת: כל חוק שמוצע מגיע לוועדה הקשורה אליו מייד לאחר שעבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית, שם "מכינים" אותו לקריאה ראשונה, ולפעמים נעשים בו תיקונים משמעותיים. אחרי שהחוק מאושר בקריאה ראשונה, הוא חוזר לוועדה לתיקונים נוספים - ואם מאושר, עולה לקריאה שנייה ושלישית במליאה. כך החוק מאושר סופית ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר