הכוורת של בנט

אלו האנשים שישפיעו על ראש הממשלה

הכוורת של בנט כמעט שלמה לגמרי מלבד מינוי אחרון, חודש לאחר מינויו לראש הממשלה, בנט אייש כבר כמעט את כל עמדות הייעוץ סביבו, רובם אנשיו גם בעבר הפוליטי (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט הושבע לתפקידו לפני יותר מחודש, ועל אף שבתחילה נשאלו השאלות באשר למידת הזמן הנדרש למינוי הבכירים שסביבו - בנט המתין כדי למצוא את "האנשים המתאימים לו ביותר", כפי שביקש משריו לנהוג באשר למנכ"לי המשרדים.

מנכ"ל משרד רה"מ - יאיר פינס

חובש הכיפה הראשון לצידו של בנט. בן 41, בוגר ישיבת "הר עציון". כיהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל משרד השיכון תחת השר יעקב ליצמן. קודם לכן שימש בשורת תפקידים ציבוריים, בהם סגן ראש אגף התקציבים, כאחראי על תחומי החינוך, הבריאות והרווחה.

ראש הסגל - טל גן צבי

חובש הכיפה השני לצידו של ראש הממשלה הדתי הראשון בתולדות המדינה. נחשב ליועצו הקרוב של בנט כבר מ-2013, אז שימש כאיש צוות בלשכתו בימיו כשר הכלכלה. היה מנהל צוות המשא ומתן של ימינה בהסכמים הקואליציוניים השונים, כולל זה האחרון מול יש עתיד ויאיר לפיד.

ראש המל"ל - איל חולתא

ישמש מתוקף תפקידו כיועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה. בן 45 ששירת במוסד בתפקידים מגוונים 23 שנים, בהם ראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות וראש אגף הטכנולוגיה, ואף זכה בפרס ביטחון ישראל.

בנט בישיבת הממשלה אתמול

היועצת המדינית - שמרית מאיר

כתבת ופרשנית לשעבר לענייני ערבים, וזה עיקר מומחיותה. הייתה עורכת האתר "אל-מסדר", שסיפק חדשות על ישראל והמזרח התיכון לעולם הערבי.

המזכיר הצבאי - אבי גיל

מינויו האחרון של נפתלי בנט. גדל בחטיבת הצנחנים ושימש בתפקידים רבים בצה"ל, בהם מפקד יחידת דובדבן ומפקד עוצבת געש. תפקידו האחרון היה ראש חטיבת הדרכה באגף המבצעים.

לראש הממשלה בנט נותר למנות גם מחליף לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, המשמש כיועצו הכלכלי של רה"מ. בתפקיד כעת נמצא הפרופ' אבי שמחון, איש אמונו של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו, שכבר ביקש לסיים את תפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר