כשהיה שר חינוך

כשגדעון סער תקף את גזירת המעונות; "לא הוגן"

גדעון סער, שהיה שר חינוך בשנת 2012, דיבר במליאת הכנסת על מעונות היום והרצון לערוך מבחן השתכרות, סער הסביר כי בהתחלה חשב שזה רעיון טוב - והתחרט • צפו (ארץ)

גדעון סער ב-2012 (צילום: ערוץ כנסת)

החברה החרדית והמערכת הפוליטית סוערות מאז הצהרת שר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לפיה מעתה התנאי לסבסוד מעונות היום יהיה שני הורים עובדים, הנחיה שתפגע ישירות ב-18,000 משפחות אברכים, שיהיו חייבים לשלם אלפי שקלים נוספים על אף הצמצום בו הם חיים.

מי שהתנגד לכך בתוקף, בעת שהיה שר החינוך, היה שר המשפטים הנוכחי, גדעון סער, שעמד במליאת הכנסת והסביר: " אני גם מתנגד – לא התנגדתי לזה ברגע הראשון, אבל אחרי שלמדתי את הדברים אני הבעתי עמדה ברורה, ואני מתכוון גם להביא את זה בחזרה לשולחן הממשלה – למבחן תעסוקה כתנאי להשתלבות במסגרת הזאת".

סער הוסיף ואמר: "אני חושב שזה לא הוגן ולא נכון שבמסגרת חינוכית, כיתת לימודים, בסוף יום הלימודים, חלק מהילדים יישארו וחלק ילכו הביתה. ומי ילך הביתה? מי שאבא שלו או אמא שלו לא עובדים. ואם אין תעסוקה, נניח, בכפר ערבי, כי אנחנו הולכים ליישם קודם כול אשכולות סוציו-אקונומיים 1–3, אז הילד ייענש פעם שנייה בזה שהוא לא יהיה שותף לאותה מסגרת אחר-הצהריים".

"אני יודע שיש מבחן תעסוקה בצהרונים של התמ"ת, אבל אם זה משהו שיש לו זיקה למערכת שאני עומד בראשה, אני חושב שלא נכון לחלק כיתות לימוד על הבסיס הזה, וזו פגיעה בתלמידים ופגיעה בשוויון ההזדמנויות", אמר סער דברי טעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר