מסרב להרפות

נאום סוער של דונלד טראמפ: "בחרתי לא לחיות חיים יפים"

טראמפ נאם בטקסס וערער שוב על תוצאות הבחירות. הוא תקף את התקשורת ואת בעלי הרשתות החברתיות, עלב בביידן ופיזר הבטחות • וגם: סקר על מי היו רוצים הרפובליקנים שייצג אותם? (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: Gints Ivuskans / Shutterstock)

אחרי שנחסם ברשתות החברתיות המרכזיות ועזב בחוסר רצון בולט את הבמה הפוליטית לטובת ביתו ועסקיו, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שוב מפציע. הפעם בוועידת הפעולה הפוליטית השמרנית של המפלגה הרפובליקנית שהתקיימה אמש (ראשון) בדלאס שבטקסס.

הטענות שהשמיע בנאומו, המעורר הדים בארצות הברית, הן אותן טענות מוכרות. הבחירות - זויפו. התקשורת - פייק ניוז. ביידן - ישנוני. והוא? הוא עומד לחזור ובגדול בבחירות 2024, ולנצח.

"יש כל כך הרבה ראיות שהבחירות זויפו", אמר טראמפ לקול תשואות הקהל, שהריע וקרא במקהלה בלתי פוסקת "עוד ארבע שנים". טראמפ הלהיב את הקהל הענק והבטיח, לדבריו, שהרפובליקנים ינצחו בבחירות האמצע לקונגרס, בשנה הבאה, ולאחר מכן "יחזירו" את הבית הלבן לרשותם.

הנשיא לשעבר הצביע על אנשי התקשורת שעמדו מאחורי מצלמותיהם בקצה האולם. "הביטו על אנשי ה'פייק ניוז' האלה", אמר. הקהל שאז בוז. בהמשך תקף את הנשיא המכהן ג'ו ביידן וכינה אותו "סנילי".

בקרב חברי הוועידה התקיים סקר אנונימי בלתי רשמי שבדק מי, לרצון הרוב, מתאים לייצג את המפלגה בבחירות הבאות לנשיאות שיתקיימו ב-2024. הנשיא לשעבר טראמפ זכה ב-70% מהקולות - רוב מכריע של בוחרים.

דונלד טראמפ הודיע על כוונתו לתבוע את טוויטר ופייסבוק (הרשת החברתית של טראמפ)

למקום השני, במפתיע, הגיע רון דה סנטיס, מושל פלורידה, שזכה ב-21 אחוזים. שאר המועמדים גירדו בקושי את האחוז. ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם, שדובר בה רבות על התמודדות לנשיאות אחרי טראמפ, הגיעה למקום הרביעי עם אחוז אחד בלבד.

לטראמפ אלו חדשות מצוינות, דווקא בצל האירועים האלימים שהתרחשו בגבעת הקפיטול בסוף כהונתו, ובשל העובדה כי מדובר בעלייה בתמיכה בו ביחס העבר. לשם השוואה: בוועדה הקודמת של המפלגה, שהתקיימה בפלורידה בחודש פברואר, זכה טראמפ ב-55 אחוזים.

טראמפ: "כשנבחרתי אמרו שהכלכלה תקרוס, והכלכלה דווקא השתפרה" (צילום: הבית הלבן)

בנאומו הודה טראמפ לקהל. "יכולתי לחיות חיים יפים, אבל בחרתי להיות פה בטקסס. אני רוצה להודות לכל אחד מכם באופן אישי. תזכרו שאנחנו הרוב במדינה הזו, השמאל הרדיקלי הקיצוני הוא לא הרוב".

הוא התייחס אף לחסימתו ברשתות החברתיות. "אנחנו תובעים את מארק צוקרברג ואת המיליארדרים האחרים בבית המשפט, עד שנחזיר את חופש הביטוי לאזרחים כאן".

יש לציין כי נשיאים קודמים העדיפו לקחת פרק זמן ממושך יותר, מאז עזבו את הבית הלבן, לפני שחזרו להיאבק בזירה הפוליטית. ברק אובמה המתין כשנתיים. לבוש לקח הרבה יותר זמן. טראמפ, לעומת זאת, כאמור, לא ממתין. העצרת בטקסס השבוע הייתה חוליה נוספת בעצרות שקיים בפלורידה ובקליבלנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר